۳۰ دی ۱۴۰۲، ۰:۲۳
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85359184
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کشورهای بالتیک در مرز روسیه «خط دفاعی» ایجاد می‌کنند

تهران- ایرنا- وزارت دفاع استونی جمعه اعلام کرد که این کشور به همراه لتونی و لیتوانی در مرز روسیه «خط دفاعی» احداث می‌کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، این وزارتخانه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: کشورهای بالتیک در مورد ایجاد خط دفاعی بالتیک در مرزهای شرقی به توافق رسیدند. افزایش آمادگی دفاعی و استفاده عاقلانه از زمان حائز اهمیت زیادی است.

این توافقنامه روز جمعه در ریگا پایتخت استونی و توسط وزرای دفاع این کشور، لیتوانی و لتونی امضا شد.

وزارت دفاع استونی افزود: لتونی، لیتوانی و استونی به منظور ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر تهدیدهای نظامی در سال‌های آینده تاسیسات دفاعی احداث خواهند کرد.

روزنامه «پوستمیس» استونی گزارش داد که کشورهای بالتیک به منظور دفاع در برابر تهدید احتمالی روسیه حدود ۶۰۰ کیلومتر سنگر احداث خواهند کرد.

این روزنامه افزود که در مورد تعداد سنگرها و محل دقیق آنها در اواخر سال جاری میلادی تصمیم‌گیری می‌شود و عملیات احداث از نیمه اول سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

پوستمیس به نقل از «کایدو تیتوس» مشاور وزارت دفاع استونی نوشت که روسیه بزرگترین تهدید علیه امنیت این کشور است و همچنان تهدید باقی خواهند ماند.

«کاجا کالاس» نخست وزیر استونی هفته جاری پیش‌بینی کرد که ناتو سه و نهایت پنج سال فرصت دارد برای مقابله با تهدید نظامی جدی که روسیه برای اروپای شرقی ایجاد می‌کند، خود را آماده کند.

وی در مصاحبه با نشریه «تایمز» گفت که روسیه در صورت بروز وقفه و یا برقرای آتش‌بس در جنگ با اوکراین، قوای خود را در مرز با کشورهای عضو ناتو تقویت خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha