نمازخانه‌های بین‌راهی چهارمحال و بختیاری ساماندهی شد

شهرکرد- ایرنا- دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از امور مهم در حوزه نماز، توجه به نیاز مسافران برای اقامه نماز در جاده‌های ارتباطی است که در همین راستا بنا بر هماهنگی‌ها و نظارت‌های انجام شده، نمازخانه‌های بین‌راهی استان از وضعیت بهتری نسبت به قبل برخوردار شده است.

حجت‌الاسلام محمد کریمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نمازخانه بین‌راهی همواره یکی از دغدغه‌های مهم مردم است و متولی ایجاد آن اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در این حوزه به جد پیگیری شده، احداث مسجد در پلیس‌راه فرخشهر است که در سال‌های گذشته با موانعی روبرو بود اما اکنون این مانع برطرف شده و پیش‌بینی می‌شود ظرف چهار ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به اینکه محور لردگان از محورهای پرتردد استان به شمار می‌رود، یک باب نمازخانه بین‌راهی در محور گوشنگلی ایجاد شده است که از نظر تجهیزات نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

کریمی افزود: احداث نمازخانه بین‌راهی در سه راهی گوشکی شهرستان خانمیرزا نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه احداث نمازخانه‌های بین راهی در شهرستان سامان نیز به واسطه اینکه در تردد گردشگران بسیاری است از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: در محدوده پل هوره این امکان فراهم شده است و مسجد پل زمانخان نیز در سالهای گذشته با کمبود امکانات و تجهیزات روبرو بود اکنون در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری یادآور شد: یک نمازخانه بین‌راهی در محدوده سفیددشت و یک مورد هم در محور بروجن به شهرضا ایجاد شده و علاوه‌بر آن مجتمع‌های بین‌راهی استان نیز دارای ظرفیت نمازخانه هستند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر چهارمحال و بختیاری دارای ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha