فرمانده انتظامی همدان: هزار و ۹۰۰ کارت بانکی برای جلوگیری از سرقت ابطال شد

همدان- ایرنا- فرمانده انتظامی استان همدان گفت: کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این استان ۹ ماهه امسال نسبت به ابطال یک هزار و ۹۰۰ کارت بانکی در راستای جلوگیری از سرقت اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سلمان امیری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تنها در یک پرونده فردی با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی برداری از یک هزار و ۶۰۰ کارت بانکی کرده و آماده سرقت بود که عوامل پلیس فتا از این موضوع مطلع شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تماس با صاحبان کارت زمان بر بود پلیس ابتدا با همکاری بانک کارت را از رده خارج کرده سپس به صاحبان کارت به مراجعه به بانک برای دریافت کارت و با رمز جدید اطلاع رسانی شد.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه جرائم سایبری ۵۱ درصد افزایش داشته است اظهارکرد: شهروندان برای جلوگیری از سرقت از حساب بانکی، یک کارت با وجه نقد اندک برای خرید روزمره به ویژه از دوره گردها پیش بینی کرده تا در صورت کپی کردن کارت با استفاده از دستگاه اسکیمر با مشکل مواجه نشوند.

سردار امیری بیان کرد: ۳۵۵ مجرم سایبری ۹ ماهه سال جاری شناسایی و دستگیر شدند و میزان کشفیات در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: مهمترین جرائم سایبری امسال در استان همدان به ترتیب کلاهبرداری اینترنتی با ۴۱ درصد، برداشت غیرمجاز ۳۳ درصد، دسترسی غیرمجاز ۱۱ درصد، مزاحمت اینترنتی چهار درصد، هتک حیثیت و نشر اکاذیب سه درصد و سایر جرائم هفت درصد است.

فرمانده انتظامی استان همدان درباره عملکرد پلیس راه و راهور نیز گفت: سوانح فوتی در معابر درون و برون شهری پنج درصد کاهش، جرحی ۹ درصد کاهش، تصادفات خسارتی ۱۹ درصد افزایش و مجموع تصادفات ۱۲ درصد افزایش داشته است.

سردار امیری اضافه کرد: سرعت و سبقت اولین و نقص سیستم روشنایی دومین عامل مهم بروز سوانح به شمار می رود و بر اساس بررسی های صورت گرفته ۸۷ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری محدوده ورودی شهرها رخ می دهد.

وی گفت: ۹ ماهه امسال ۸۶۸ هزار و ۷۴۷ تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ برقرار شده است که میزان تماس ها در این مدت زمان هفت درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: میزان تماس ها با مرکز فوریت های پلیسی در این مدت زمان ۳۰ درصد افرایش داشته که تماس های منجر به عملیات هم سه درصد رشد داشته است.

سردار امیری اضافه کرد: ۵۲۵ هزار تماس برای دریافت راهنمایی و ارشاد است که افزایش تماس ها برای دریافت راهنمایی و ارشاد نشان از اعتماد مردم به پلیس است.

وی ادامه داد: ۱۷ هزار و ۳۶۳ طرح انتظامی بر اساس برنامه ها در ۹ ماهه امسال اجرا شده است که ۲۶ طرح شامل طرح نوروزی، راهپیمایی ها، رژه، پیاده روی اربعین و بازگشایی مدارس موضوع محور و مناسبتی بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی راه‌اندازی شده است گفت: مردم هر گونه فساد اقتصادی را از طریق تماس با سامانه ۰۹۶۳۰۰ اطلاع رسانی کنند و تیم های حاضر در هر ساعت از شبانه روز پاسخگو هستند.

سردار امیری ادامه داد: پلیس امنیت اقتصادی سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در سال جاری کشف و ضبط کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان کشفیات از نظر ریالی ۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: مجموع پرونده ها ۱۲ درصد، پرونده های بالای یک میلیارد ریال هشت درصد و پرونده های بالای ۱۰ میلیارد ریال ۱۴۷ درصد رشد داشته است در عین حال پرونده های مهم نظیر جرائم زمین خواری، فرار مالیاتی، دریافت تسهیلات بانکی غیرمجاز ۹۵ درصد رشد یافته است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ۶ هزار و ۸۳ کیلوگرم انواع موادمخدر به سه درصد رشد امسال کشف شده که در این راستا ۱۰ هزار و ۹۴۱ طرح اجرا، ۴۱ باند منهدم، ۲ هزار و ۷۹۳ قاچاقچی دستگیر، ۱۴۰ دستگاه خودرو و ۵۷ دستگاه موتورسیکلت توقیف، بیش از هشت هزار معتاد و نگهدارنده دستگیر و به مرکز ماده ۱۵ و ۱۶ معرفی شدند.

سردار امیری، انهدام ۴۶ باند سرقت، کشف ۶۳۸ فقره انواع سرقت، دستگیری ۱۱۴ سارق و ۴۳۴ سارق حرفه ای و سابقه دار را از اقدامات پلیس آگاهی استان همدان دانست.

وی بیان کرد: احساس امنیت نیاز ضروری جامعه است و رسانه ها می توانند با نوع انتشار خبر در افزایش احساس امنیت سهیم شوند و نوع اطلاع رسانی نباید منجر به کاهش احساس امنیت شود.

فرمانده انتظامی استان همدان با تاکید بر اینکه روایت اول بسیار مهم است ادامه داد: رسانه های استان در آگاه سازی به موقع و اطلاع رسانی صحیح موثر هستند و این کار بسیاری از مشکلات امنیتی را رفع می کند.

سردار امیری افزود: انعکاس دو سویه خواسته های مردم و خمات مسئولان از دیگر راهبردها رسانه ها است چرا که مردم از رسانه ها در بیان مشکلات انتطار دارند و خبرنگاران این ظرفیت و توان انعکاس این مطالبات را دارند.

وی با بیان اینکه جرم یک پدیده اجتماعی و امنیت محصول یک مشارکت اجتماعی است کرد: رسانه ها و پلیس در بسیاری از کارها حضور دارند و مابقی تکالیف خود را رها کردند.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: امروزه جنگ شناختی واضح و آشکار در جهان شکل گرفته و تردیدی در این موضوع نیست و کارشناسان خارجی به این موضوع اذعان و اعتراف کردند.

سردار امیری افزود: برخورد واقعی با این موضوع و حل این مشکل باید مورد توجه باشد و پایان این جنگ شناختی به هوش مصنوعی در حال رسیدن است.

وی اظهار کرد: دستکاری راحت اذهان مردم با استفاده از ابزارهای هوشمند از جمله گوشی تلفن همراه در دستور کار است و با توجه به تاثیر پذیری افراد از تلفن هوشمند و شبکه های اجتماعی، این فضا علاوه بر فرصت تهدید نیز است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: دشمنان با بهره گیری از فضای مجازی، علایق مردم را با توجه به فراوانی جستجوها در فضای مجازی می سنجند سپس از این طریق شروع به دستکاری ذهن انسان کرده و آنچه خود می خواهند به مرور به ذهن افراد تزریق می کنند.

سردار امیری ادامه داد: باید با علم و آگاهی در میدان پر از تهدید فضای مجازی گام برداشت چرا که تنها در این صورت می توان با سلامت از این معبر عبور کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha