۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85359602
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نصب ۸۰۹ دستگاه کنتور بر روی چاه‌های مجاز اسدآباد

همدان- ایرنا- مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد گفت: تاکنون ۸۰۹ حلقه چاه مجاز در این شهرستان از ابتدای شروع طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی(سال ۹۳ تاکنون) به انواع کنتور مجهز شده است.

به گزارش ایرنا، مجید رکنیان روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با نصب این تعداد کنتور بر روی چاه در عمل بیش از ۶۰ درصد چاه های مجاز شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز تاکنون ۳۸ دستگاه انواع کنتور بر روی چاه های شهرستان اسدآباد نصب شده است ادامه داد: تا پایان سال تمام چاه های صنعتی در شهرستان باید به انواع کنتور مجهز شوند.

رکنیان خاطر نشان کرد: راهکارهای متعددی برای نصب انواع کنتور منظور شده است که یکی از آنها تامین هزینه کنتور به صورت تسهیلات کم بهره است.

وی با بیان اینکه انسداد چاه های غیرمجاز به جدیت در شهرستان اسدآباد پیگیری و اجرا می شود گفت: از سال ۹۳ تاکنون ۲۷۸ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان پر و مسلوب المنفعه شده است.

وی با اشاره به اینکه از انسداد این تعداد چاه در شهرستان بیش از ۱۳ میلیون متر مکعب در مصرف آب زیرزمینی جلوگیری شده است، گفت: عمق انسداد این تعداد چاه بیش از ۹ کیلومتر بوده است.

مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد افزود: در سال جاری نیز ۱۸ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب صرفه جویی ۲۹۰ هزار متر مکعب و عمق انسداد ۶۰۰ متر با پیگیری و هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی شهرستان پر شده است.

وی تصریح کرد: همه پرونده های آب زیرزمینی شهرستان اسدآباد براساس دستورالعمل ابلاغی شرکت مدیریت منابع آب ایران اصلاح و تعدیل شده و در این خصوص شهرستان اسدآباد در سطح استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

رکنیان افزود: همچنین در سال ۱۴۰۲ با پیگیری های صورت گرفته بیش از ۱۳ کیلومتر از رودخانه های سطح شهرستان لایروبی و رفع تصرف شده است‌.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha