مسیر پیست اسکی آلوارس سرعین بازگشایی می‌شود

اردبیل - ایرنا - رئیس نمایندگی میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان سرعین از آغاز عملیات برف‌روبی و بازگشایی مسیر دسترسی به پیست اسکی آلوارس خبر داد.

محمدرضا شایقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره بارش سنگین برف هفته گذشته و بسته شدن مسیر پیست اسکی آلوارس اظهار کرد: با وجود آماده‌سازی پیست توسط عوامل مربوطه، تردد در مسیر دسترسی در روزهای گذشته ممکن نبود و ورزشکاران و گردشگران نتوانستند از پیست استفاده کنند.

وی با بیان اینکه عملیات بازگشایی مسیر پیست از روز گذشته آغاز شده اسـت، افزود: با توجه به حجم بالای برف بازگشایی مسیر تا ۲ روز ادامه خواهد داشت و فعال بودن پیست اسکی تاثیر بسزایی در رونق گردشگری زمستانی شهرستان سرعین دارد و تلاش می‌کنیم با همکاری نهادهای مربوطه و عوامل پیست، زمینه را برای حضور گردشگران و علاقه‌مندان آماده کنیم.

مسیر پیست اسکی آلوارس سرعین بازگشایی می‌شود
پیست اسکی آلوارس سرعین

به گزارش ایرنا ، پیست اسکی آلوارس در ۱۲ کیلومتری روستای آلوارس ، ۲۴ کیلومتری سرعین و در ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و در نیمه دوم سال پر از برف بوده و در حدود ۶ تا هشت ماه از سال مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد.

آلوارس در دامنه جنوبی سبلان، پس از شمشک تهران دومین پیست اسکی معتبر ایران است و از نظر چشم‌اندازهای کم‌نظیر و هوای دلپذیر در تابستان و با داشتن پیست اسکی، از نقاط سیاحتی و تفریحی پرجاذبه ایران به شمار می‌آید.

شهرستان سرعین واقع در ۲۵ کیلومتری غرب اردبیل در دامنه کوه چهار هزار و ۸۱۱ متری سبلان با ده‌ها استخر و چشمه آب معدنی سرد و گرم، حمام‌های طبیعی، مناظر زیبا، آب و هوای دلپذیر، باغ‌های مصفا ، هتل‌ها و مراکز تفریحی و اقامتی مجهز، پیست اسکی آلوارس و سایر جاذبه‌ها از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha