مراسم اعتکاف ۵ تا ۷ بهمن در تهران برگزار می‌شود

تهران- ایرنا-مسئول روابط عمومی ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام گفت: مراسم معنوی اعتکاف هیات رزمندگان اسلام ۵ تا ۷ بهمن با حضور سخنرانان و مداحان برجسته کشور در سه مسجد، ویژه برادران و خواهران برگزار می شود.

مهدی روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مراسم اعتکاف ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه مبارک رجب در مسجد جامع بازار بزرگ تهران (ویژه برادران)، پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام در مسجد حضرت زینب (س)(ویژه خواهران) و نوجوانان و جوانان فاطمی هیات رزمندگان اسلام در مسجد بقیه الله (عج) (ویژه دختران نوجوان و جوان) برگزار می شود.

وی افزود: با فرارسیدن ماه مبارک رجب المجرب و ایام البیض، هیات رزمندگان اسلام در نظر دارد امسال نیز همچون سال های گذشته مراسم معنوی اعتکاف را با شکوه و عظمت بیشتری برگزار کند.

روحانی ادامه داد: شهروندان برای اطلاع دقیق از برنامه های اعتکاف هیات رزمندگان اسلام می توانند به سایت Eheyat.com مراجعه کنند.

مراسم معنوی اعتکاف از روز پنجم بهمن ماه سال جاری همزمان با ۱۳ ماه رجب آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

اعتکاف، اقامت در مسجد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) همراه با روزه است و زمان مشخصی ندارد، اما در احادیث، بهترین زمان برای آن دهه سوم ماه رمضان دانسته شده است.

در اعتکاف نحوه اقامت و خروج از مسجد، احکام و آدابی دارد. در ایران، مراسم اعتکاف در ایام البیض (روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵) ماه رجب، در مساجد بزرگ بیشترِ شهرها برگزار می‌شود.

بنابر احادیث، اعتکاف همسنگ حج و عمره و موجب آمرزش گناهان و رهایی از آتش جهنم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha