به گزارش ایرنا از ایمیدرو، «محمدرضا موثقینیا» در جلسه پایش وضعیت طرح نوین الکترود اردکان با بیان این مطلب اظهار کرد: این طرح با ظرفیت سالانه ۳۰ هزار تن (و قابل افزایش تا ۶۰ هزار تن) در سه بخش (آماده سازی الکترود خام- پخت، بازپخت و تلقیح الکترود - گرافیتاسیون) در حال اجراست.
وی افزود: پیشرفت کلی این طرح تا پایان آذرماه، قابل توجه بوده و پیشبینی شده تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۳ بهطور کامل، راه اندازی شده و به مرحله تولید برسد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه طرح نوین الکترود اردکان یک طرح استراتژیک در صنعت فولاد به روش قوس الکتریکی محسوب میشود، یادآور شد: این طرح با توجه به ظرفیت ۳۰ هزار تنی، اما ظرفیت زیرساختها، پاسخگوی فاز توسعه ای (تا ۶۰ هزار تن تولید) است.
موثقینیا همچنین گفت: از نقاط قوت این طرح، استفاده از حداکثر دانش فنی داخلی و نیز تکمیل و راه اندازی تجهیزات اصلی و نیز بومی سازی برخی تجهیزات است که شرکت سازنده بنا به دلایلی از جمله تحریم، همکاری نکرد و برای نصب در سایت حضور نیافت.
نظر شما