۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85359713
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰ درصد مصوبات شورای آموزش و پرورش اصفهان اجرا شده است

اصفهان - ایرنا_ مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بیش از ۹۰ درصد مُصوبات شورای آموزش و پرورش استان از سال ۱۴۰۱ تاکنون اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: امسال نیز در مجموع ۳۶ شورای آموزش و پرورش(در ۲۸ شهرستان و ۶ منطقه) با ۴۷۹ عضو به ریاست فرمانداران و بخشداران بصورت ماهیانه برگزار شده است.

وی اضافه کرد: البته تعدادی از مُصوبات هم با توجه به زمانبَر بودن فرایند تحقق آنها، بصورت صددرصد اجرایی نشده‌ است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع ۲۷۳ جلسه شورای آموزش و پرورش در استان تشکیل شد که بیشترین سهم مُصوبه‌های اجرایی مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی، پژوهشی، عمرانی، رفاهی، خدماتی و مالی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: سال گذشته تمام جلسات شورا به ریاست استاندار اصفهان برگزار شد و این روند امسال نیز پا برجا بود.

ابراهیمی تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش استان در هشت ماه گذشته سه مصوبه مهم را در راس امور خود قرار داد که تشکیل «هنرستان‌های جوار صنعت» یکی از آنهاست که آغاز این طرح در استان با کمک خیران صورت گرفت.

وی یادآور شد: در همین راستا افزایش ورودی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای استان از شاخص ۴۲.۳ به ۴۷.۶ در سالجاری رسید که از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

ابراهیمی گفت: ابتکار شورای آموزش و پرورش اصفهان در اجرای طرح «هنرستان‌های جوار صنعت» در ۲ سال گذشته مورد توجه ریاست جمهوری قرار گرفت و طرح آن به سایر استانداران ابلاغ شد تا توجه ویژه به هنرستان‌ها و توزیع مُتوازن شاخه‌ای و رشته‌ای را در استان‌های خود مطمح نظر قرار بدهند.

وی اضافه کرد: دومین اقدام مهم شورا افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان و آزمون‌های استخدامی و پذیرش ۲ هزار و۳۰۰ نیرو جدید در ورودی دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته و پذیرش ۲ هزار و ۷۰۰ نیرو در سالجاری بود.

ابراهیمی تاکید کرد: آموزش و پرورش استان با وجود تامین نیروی انسانی، همچنان توجه خاصی به نیروی انسانی، توجه ویژه به تجهیزات آموزشی و پیگیری روند ساخت مدرسه را جزو پیگیری‌های شورای آموزش و پرورش در سالجاری دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: اخیرا توجه ویژه‌ای به آسیب‌های اجتمایی در مدارس شده و در این باره مُصوبات خوبی هم در حوزه کنترل آسیب‌ها به تصویب رسیده که «خانه یاریگیران» یکی از همین موارد است.

وی افزود: از سوی دیگر در راستای توصیه‌های دینی، شورای مزبور جلساتی با «مردم»، «نمایندگان معلمان» و «انجمن اولیاء مربیان» برگزار کرده که تاکنون اثرات خوبی ناظر به شعار ریاست جمهوری مبنی بر «دولت مردمی و ایران قوی» و «مدرسه قوی و شورای کارآمد» بدنبال داشته است.

به گزارش ایرنا، شورای آموزش و پرورش به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در امور آموزش و پرورش و بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات، برای تأسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش، مُشتمل بر ۲۲ ماده و ۲۱ تبصره در ۲۶ دی ۱۳۷۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

از ۲۵ تا ۳۰ دی «هفته شورای آموزش و پرورش» نامیده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha