۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85359743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهمیه آب کشاورزان اردستان تا پایان سال حفظ می شود

کاشان- ایرنا- رئیس اداره منابع آب اردستان گفت: براساس مصوبه شورای آب و دستور فرماندار اردستان سهمیه آب کشاورزی افرادی که هنوز به طور کامل از سهمیه شارژ شده در کارت خود استفاده نکرده اند تا پایان سال جاری حفظ خواهد شد.

بهنام هوایی روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کاهش بارندگی ها و کمبود ذخایر آب های زیر زمینی از کشاورزان شهرستان در خواست داریم با مدیریت مصرف آب به وظیفه ملی و شرعی خود در خصوص صرفه جویی مصرف آب عمل کنند تا مشکل بی آبی و خسارت مواجه نشوند.
وی تصریح کرد: اداره منابع آب براساس قانون و مقررات سهمیه آب هرچاه کشاورزی را تخصیص می دهد تا در سال های آینده با مشکل تامین آب مواجه نشده، از کشاورزان انتظار همکاری داریم.
رئیس اداره منابع آب اردستان بیان کرد: امسال با توجه به اینکه شهرستان از نظر بارندگی وضعیت مطلوبی ندارد ، همچنین طبق شواهد و با تاسف کشاورزان از سهمیه تعیین شده بیشتر کشت کرده در تابستان آینده با مشکل کمبود آب مواجه خواهند شد.
هوایی گفت:انتظار داریم با اجرای کارهای ترویجی از سوی جهاد کشاورزی و مدیریت مصرف آب مشکل چندانی برای شهرستان ایجاد نشود و به موقع محصول کشت شده به ثمر رسیده برداشت شود.
اردستان ۴۷۵ رشته قنات، ۴۴۴ چاه مجاز و ۲۵ هزار و ۷۶۱ هکتار زمین کشاورزی و باغی، ۲ هزار راس گاو و گوساله و یک واحد گاوداری پنج هزار راسی پرورش گوساله با ۲ هزارو ۵۰۰ راس گوساله گوشتی، ۹۰ هزار راس گوسفند و بز، ۱۳۱ واحد مرغداری گوشتی با بیش از چهارمیلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه و ۱۰ واحد تخم‌گذار فعال دارد.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha