بیش از هشت هزار کیلومتر شبکه گازرسانی کرمانشاه نشت‌یابی شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: واحد بازرسی فنی این شرکت توانست در ۹ ماهه سال جاری هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر از شبکه گازرسانی در استان را نشت‌یابی کند.

ناصر حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وظایف خطیری که واحد بازرسی فنی بر عهده دارد و نقشی حیاتی آن در ایمنی شبکه گازرسانی، افزود: در این مدت ۱۶۸ هزار انشعاب و ۱۳۹ ایستگاه CGS و TBS در قالب این حجم از شبکه گازرسانی نشت یابی شده است.

وی ادامه داد: در قالب نشت یابی‌های انجام شده در سال جاری این واحد چهار هزار و ۸۹۳ مورد بررسی رفع نشت و یک هزار و ۲۹۷ کیلومتر را عیب یابی پوشش خطوط فلزی را به انجام رسانده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه یادآور شد: واحد بازرسی فنی توانسته در این مدت ۵۴۰ نشتی پوششی را کشف و ۵۸۹ نشتی را رفع کند و ۶۱ ایستگاه CGS و TBS را نیز در این راستا مورد بازرسی قرار دهد.

وی افزود: یکی از عملیات های حساسی که در این مدت انجام گرفته، انتقال و ایمن‌سازی خط لوله گاز در بستر رودخانه قره‌سو بود که با موفقیت پایان یافت و طی آن خط لوله تغذیه گاز ۱۶ اینچی به طول ۲۷۰ متر به علت تعریض پل قره‌سو توسط عوامل شرکت گاز استان کرمانشاه انتقال یافت.

حسینی با اشاره به طرح تعریض پل قره سو در کمربندی غربی شهر کرمانشاه و الزامات ایمنی عبور خط لوله از رودخانه ها و جاده ها گفت: افزایش ایمنی انتقال خط لوله گاز از بروز حوادث احتمالی در آینده پیشگیری خواهد کرد.

وی همچنین ادامه داد: در راستای تکمیل گازرسانی و برخورداری همه مردم استان از نعمت گاز طبیعی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه، تعداد ۲۰ هزار و ۱۸ مشترک جدید به جمع مشترکان گاز استان کرمانشاه، اضافه شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۷۶ مشترک در بخش شهری و هفت هزار و ۲۴۲ مشترک نیز در بخش روستایی بوده است.

وی بیان کرد: تا زمانی که تمام استان حتی دورافتاده ترین نقاط از نعمت گاز برخوردار شوند با تمام توان تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، ضریب نفوذ گاز در بخش شهری استان ۹۹/۹ و در بخش روستایی ۹۲ درصد است که براساس اعلام این شرکت تلاش می شود تا هرچه سریعتر استان کرمانشاه از نظر برخورداری از گاز، استان سبز اعلام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha