۵۶۰ میلیارد ریال برای توسعه مکانیزاسیون در چهارمحال و بختیاری تامین شد

شهرکرد – ایرنا – رییس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از محل تسهیلات خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون یک‌هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال برای استان اختصاص داده شد که از این مبلغ تاکنون ۵۶۰ میلیارد ریال جذب شده است.

به گزارش ایرنا، لیلا منوچهری‌مقدم روز یکشنبه در خصوص برنامه های استان برای توسعه ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی افزود: با تلاش بانک کشاورزی و مجموعه جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکنون از این مبلغ ۴۹۰ میلیارد ریال جذب و حدود ۵۰ میلیارد ریال نیز پرونده آماده پرداخت در بانک وجود دارد که به محض باز شدن سامانه باقیمانده این تسهیلات جذب می‌شود.

وی اظهار داشت: افزون بر این حدود ۹۴۰ میلیارد ریال پرونده در شعب بانک کشاورزی استان موجود و در دست بررسی قرار دارد.

منوچهری‌مقدم افزود: همچنین ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز طی چند روز گذشته به استان اختصاص یافته که با بازشدن سامانه سمات قابل جذب است.

وی با اشاره به جذب ۵۰ درصدی سهمیه استان در بخش توسعه مکانیزاسیون اظهار داشت: شهرستان بروجن با ۱۵۰ میلیارد ریال، خانمیرزا با ۹۵ میلیارد ریال و کیار با ۶۰ میلیارد ریال به ترتیب موفق به کسب رتبه اول تا سوم شده‌اند.

منوچهری‌مقدم گفت: در زمان حاضر بیشترین رقم اعتباری جذب شده مکانیزاسیون در بخش زراعت برای خرید انواع دستگاه‌های کارنده، کشت مستقیم، عمیق کارها و سمپاش‌ها، انواع ادوات خاک ورزی و دستگاه‌های برداشت جذب شده است.

وی یادآور شد: همچنین در بخش مکانیزاسیون باغی نیز تاکنون پنج دستگاه تراکتور باغی و انواع سمپاش‌ها، تیلرها و سایر ادوات خریداری و به متقاضیان واگذار شده است.

رییس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در بخش دام و طیور هم تعداد محدودی پرونده تشکیل و پرداخت شده است.

وی ادامه داد: امید می‌رود با جذب ۱۰۰ درصدی سهمیه اضافه‌تری در بخش توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان دریافت شود.

منوچهری‌مقدم اضافه کرد: سال گذشته ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش توسعه مکانیزاسیون تامین اعتبار و جذب شده است.

رییس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین در طرح جهش تولید در دیمزارها نیز سال گذشته ۶۵ دستگاه کارنده کشت مستقیم دیم و سمپاش وارد استان شده است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر درجه مکانیزاسیون استان ۸۸ درصد و ضریب مکانیزاسیون نیز ۲.۲۵ صدم اسب بخار در هکتار است.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha