استاندار: بانک‌ها موتور محرکه تامین مسکن در آذربایجان‌غربی هستند

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بانک‌ها و پتانسیل پرداخت تسهیلات یکی از مهمترین مفاد تامین مسکن است که نیاز داریم توجه بیشتری به این امر صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی اظهار کرد: بانک‌های دولتی همکاری خوبی در زمینه پرداخت تسهیلات تامین مسکن دارند اما در خصوص همکاری بانک‌های خصوصی نیاز به توجه بیشتری است تا بهترین امتیازات تسهیلاتی در این خصوص به روستاییان تعلق بگیرد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات از طریق بانک‌های عامل موتور محرک تامین مسکن است و نقش بنیاد مسکن نیز در ‌تامین مسکن نیاز ‌به تبیین بیشتری دارد تا ضمن تثبیت جمعیت روستایی از مهاجرت روستاییان به شهر نیز با ارایه امکانات مهندسی جلوگیری شود.


وی ادامه داد: بحث اسناد ‌۹۹ ساله مساکن ابهاماتی به وجود آورده که این نهاد ضمن اطلاع رسانی تمامی جوانب باید منافع مردم را در این موضوع آشکارسازی کند.

استاندار آذربایجان‌غربی ضمن گلایه از همکاری نکردن بانک‌های خصوصی افزود: برنامه‌های بانک‌های خصوصی در استان باید مدون باشد و ضمن اجرای قوانین خود از حداکثر ظرفیت بانک‌های خصوصی‌در حوزه مسکن روستایی و تسهیلات پرداختی استفاده شود.

استاندار: بانک‌ها موتور محرکه تامین مسکن در آذربایجان‌غربی هستند
معتمدیان با اشاره به نظارت بر اجرای مصوبات شورای مسکن گفت: تمامی مصوبات که برگرفته از مشکلات و موانع موجود در شتاب و ارتقا سرعت کار است باید به صورت متداول مورد ارزیابی قرار بگیرد و میزان پیشرفت آن نیز مشخص شود.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: تشکیل شورای مسکن با محوریت رفع موانع و مشکلات مردم شهری و روستایی در خصوص مسکن است و باید ضمن مشاهده خروجی تصمیمات، مردم نیز آن را با افتتاح پروژه‌های جاری لمس کنند.

وی اظهار کرد: عامل انگیزشی مردم از همین افتتاح‌ها ایجاد می‌شود و جایگاه استان درحوزه مسکن باید ارتقا یابد و ضمن تمرکز روی افتتاح و احداث درصدد حل مشکلات و انتظارت مردمی باشیم.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای مسکن آذربایجان‌غربی با حضور فعال خود در جلسه در خصوص موضوعات مختلف و مباحث شهر جدید گلمان بحث و گفت و گو کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha