شهردار تهران: نوسازی بافت فرسوده اجتناب ناپذیر و ضروری است

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده اجتناب ناپذیر و ضروری است و باید کاری کنیم مردم از شرایط بد این نوع مساکن در این محدوده‌ها نجات پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح پل مکانیزه B۹ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹۳۰ هزار قطعه در بافت فرسوده تهران بر اساس طرح جامع موجود است و اگر سالیانه ۲۰ هزار پروانه صادر شود هر ۴۶ سال یکبار تهران از نو ساخته خواهد شد.

وی افزود: اکنون عمر مفید ساختمان‌های تهران ۴۵ سال است و ما دنبال صنعتی‌سازی و افزایش عمر ساختمان‌ها به ۱۰۰ سال هستیم.

شهردار تهران ادامه داد: در صدور پروانه به ۱۲ هزار فقره نزدیک شده و امیدواریم به ۲۰ هزار فقره برسیم البته این صدور پروانه با تراکم‌فروشی متفاوت است چون اگر این کار را نکنیم خانه‌های فرسوده بر سر مردم آوار می‌شود و یعنی مردم را با دست خود به قتلگاه فرستاده‌ایم.

زاکانی در واکنش به احداث اولین پل مکانیزه ویژه یخ زدایی نیز گفت: این پل هوشمند است و وقتی برودت هوا باعث بارش برف می‌شود استفاده از محلول‌های ضدیخ و پمپاژ آن روی پل زمینه یخ‌زدگی را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه از سال قبل اصلاح تقاطع های شهر و ایجاد زمینه کاهش تردد آغاز شد و از ۹۸ اصلاح تقاطع تعدادی انجام شد و تا پایان امسال چند طرح دیگر افتتاح می‌شود همچنین ظرف چهار سال برنامه داریم روزانه یک میلیون لیتر بنزین کمتر مصرف شود و راه مردم نیز ۷۳۰ کیلومتر نزدیک‌تر شود.

شهردار تهران با بیان اینکه این هفته سفر دوم ما به چین برای عقد قراردادها انجام می‌شود، اضافه کرد: در سفر اول تامین مالی صورت گرفت و این هفته قراردادها منعقد می‌شود و نیمه سال آینده آثار این قراردادها به دیده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha