دستاوردهای اقتصادی و علمی ثریا/عزم دولت برای ارتقای رتبه فضایی ایران در جهان

تهران-ایرنا-وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح دستاوردهای اقتصادی و علمی ماهواره برای کشور، گفت: در دولت سیزدهم شاهد ساماندهی، تخصیص اعتبار و تحول در حوزه صنایع فضایی کشور هستیم و این فعالیت‌ها اثبات می‌کند که دولت مردمی عزم خود را جزم کرده تا رتبه جهانی ایران را در حوزه صنایع فضایی ارتقا دهد.

رضا تقی‌پور در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا روز شنبه درپی پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «ثریا»، گفت: امروز کشورهای دارای زنجیره کامل پرتاب ماهواره به فضا (ماهواره، پرتاب کننده و ایستگاه‌های زمینی) از انگشتان دست تجاوز نمی‌کنند که جمهوری اسلامی ایران هم یکی از این کشورها است.

وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز فناوری فضایی بیش از هر زمان دیگری در زندگی بشر نقش آفرینی می‌کند و ما شاهد تأثیر روزافزون این فناوری در زندگی بشر هستیم بنابراین اهمیت پرتاب ماهواره ثریا در این است که دانشمندان ما توانسته‌اند ماهواره را در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار دهند.

تقی‌پور افزود: ماهواره‌هایی چون ثریا از جهات مختلف دارای اهمیت است این ماهواره در حوزه‌های سنجش از دور، ارتباطات و جمع آوری داده‌ها و اطلاعات تصویری از سرتاسر کره زمین می‌توانند دستاوردهای زیادی را در حوزه‌های اقتصادی و علمی برای کشور داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عده‌ای در ماجرای برجام به صورت نانوشته تعهد کرده بودند تا فعالیتهای فضایی به شکل نامحسوس متوقف شود و به همین دلیل در دولت قبل شاهد توقف فعالیت‌های فضایی بودیم.

تقی‌پور افزود: اما در دولت سیزدهم شاهد ساماندهی، تخصیص اعتبار و تحول در حوزه صنایع فضایی کشور هستیم و این فعالیت‌ها اثبات می‌کند که دولت سیزدهم عزم خود را جزم کرده تا رتبه جهانی ایران را در حوزه صنایع فضایی ارتقا دهد. امیدواریم در سایه این تلاش‌ها شاهد پیشرفت و توسعه کشور در حوزه‌های مختلف باشیم.

به گزارش ایرنا، ماهواره ثریا متعلق به سازمان فضایی ایران (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) با ماهواره بر قائم ۱۰۰ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز شنبه با موفقیت در مدار قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha