۳۰ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۲۶
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 85360247
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امشب در منزل «شهید حاج صادق امیدزاده» میهمانی بود

کرمانشاه - ایرنا - حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، به‌همراه استاندار و جمعی از فرماندهان نظامی شامگاه شنبه در منزل شهید والامقام «سردار حاج صادق امیدزاده» حضور یافتند.

به گزارش ایرنا؛ حاضران در این دیدار با تسلیت شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه برای شادی روح همه شهدا فاتحه و صلوات اهدا کردند.

در این دیدار همچنین مسوولان استان کرمانشاه یاد و خاطره همه شهیدان را گرامی داشتند و امنیت و آرامش کنونی کشورمان را مرهون خون شهدای والامقام دانستند.

امشب در منزل «شهید حاج صادق امیدزاده» میهمانی بود

سردار یوسف امیدزاده با نام عملیاتی «حاج صادق» از مستشاران نظامی ایران در سوریه بود که به‌همراه چهار نفر دیگر از همرزمانش با نام‌های علی آقازاده، حسین محمدی، سعید کریمی و محمدامین صمدی پیش از ظهر امروز درپی حملات رژیم جنایتکار صهیونیستی به دمشق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهید امیدزاده هجدهمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه است.

امشب در منزل «شهید حاج صادق امیدزاده» میهمانی بود

کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ با رژیم بعثی عراق بود.

مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، یکهزار و 550 بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه نخست زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر پایداری مردم این دیار است.

امشب در منزل «شهید حاج صادق امیدزاده» میهمانی بود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha