ده‌ها هزار نفر از مردم اسپانیا در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی کردند + فیلم

تهران- ایرنا- ده‌ها هزار نفر از مردم اسپانیا شنبه در سراسر این کشور در حمایت از مردم فلسطین، برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه و در اعتراض به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی راهپیمایی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، مردم اسپانیا بر اساس فراخوان شبکه همبستگی علیه اشغال فلسطین (RESCOP) که مجموعه‌ای متشکل از بیش از ۱۰۰ سازمان جامعه مدنی در این کشور است، در بیش از ۹۰ استان و منطقه اسپانیا در حمایت از مردم فلسطین، برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه و در اعتراض به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی به خیابان‌ها آمدند.

اسپانیایی‌ها در جریان این راهپیمایی ضمن محکوم کردن حمایت ایالات متحده و اتحادیه اروپا از حملات (رژیم) اسرائیل به مردم غیرنظامی غزه، از مادرید خواستند که دست از حمایت از تل آویو برداشته و گام‌های ملموسی را برای تحقق آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط و توقف قتل عام مردم بی‌گناه فلسطین بردارد.

در مادرید بیش از ۵۰ هزار نفر از مردم پایتخت اسپانیا با حمل پرچم‌های فلسطین و بنرهایی با مضامین «اسرائیل را تحریم کنید»، «نتانیاهو قاتل»، «فلسطین را آزاد کنید»، «عدالت» و «حملات اسرائیل با حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا» در مرکز این شهر تجمع کردند.

اهالی پایتخت اسپانیا در جریان این راهپیمایی که با حمایت برخی از نمایندگان احزاب سیاسی چپ نیز همراه بود، برای ادای احترام به جان باختگان حملات رژیم صهیونیستی به غزه یک دقیقه سکوت کردند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha