کمیته امداد سمنان پیشتاز کشور در اشتغالزایی است

سمنان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: سمنان استان برتر کشور در جذب اعتبارات اشتغال و جزو سه استان برتر کشور در ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار است.

محمدحسین ذوالفقاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان از جمله دستگاه‌های متعهد به ایجاد ۲ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۲ است که طبق آمار از ابتدای امسال تا پایان آذر ۹۵ درصد از سهم این نهاد در تعهد اشتغال محقق شد.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۶۶۰ فرصت شغلی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان پاییز توسط اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان ایجاد شد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان، ۶۰ درصد از طرح‌های اشتغالزایی در روستاها و ۴۰ درصد در مناطق شهری این استان در این مدت ایجاد شد. اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان امسال خودکفایی یکهزار و ۵۵۰ خانوار از مددجویان زیر چتر این نهاد را رقم زد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی جامعه هدف و همچنین اقشار آسیب‌پذیر، یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم این نهاد حمایتی است که در سال جاری تکلیف قابل‌توجهی در زمینه اشتغال بر عهده کمیته امداد قرار داده‌شد.

وی یادآور شد: استعدادسنجی، فراگیری مهارت‌های شغلی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، نظارت بر اجرا و همچنین پایش و نظارت‌های سه تا پنج‌ساله با هدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال ایجادشده اجرایی می‌شود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان، سامانه ملی رصد اشتغال با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی راه‌اندازی شده و از طریق آن، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال و شناسایی آمار بیکاران و شاغلان و فرصت‌های شغلی موجود مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر پایه آخرین آمار ارایه شده، ۱۷ هزار و ۵۸۰ خانوار در قالب ۳۸ هزار و ۸۲ نفر زیر پوشش کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان هستند که از این جمعیت زیر پوشش ۷۲ درصد معیشت‌بگیر و ۲۵ درصد غیرمعیشت‌بگیر است.

رویداد رسانه‌ای امید؛ سمنان استان پیشتاز کشور در اشتغالزایی است

دولت سیزدهم پرچم‌دار خدمتگزاری به محرومان در استان سمنان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: پرداخت کمک‌هزینه اجاره مسکن به ۹ هزار و ۲۹۴ خانوار، خرید و ساخت ۳۵۶ واحد مسکونی برای مددجویان و تامین و اهدای ۶ هزار و ۷۳۱ فقره لوازم ضروری زندگی به مددجویان از جمله تلاش‌های دولت‌سیزدهم در استان سمنان از زمان روی کارآمدن است.

وی ادامه داد: کمک به تامین جهیزیه نوعروسان و هدیه ازدواج به پسران برای یکهزار و ۳۴۷ نفر، ارایه ۱۴۵ هزار خدمت درمانی به مددجویان و ارایه بیش از یکهزار خدمت حقوقی و قضایی به مددجویان اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان از دیگر خدمات دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در استان سمنان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان تصریح کرد: ارائه بیش از ۲۰ هزار کمک‌هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان، ایجاد ۹ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان و حمایت از ۲۲ طرح دانش‌بنیان از دیگر تلاش‌های دولت سیزدهم در راستای محرومیت‌زدایی از مددجویان این نهاد در استان سمنان است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

استان سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha