۶۶ مقاله به کنفرانس نظریه‌ گراف و ترکیبیات جبری دانشگاه تفرش ارسال شد

اراک - ایرنا - دبیر دوازدهمین کنفرانس نظریه‌ گراف و ترکیبیات جبری گفت: ۶۶ مقاله به دوازدهمین کنفرانس نظریه‌ گراف و ترکیبیات جبری دانشگاه تفرش ارسال شد.

حسن آریانپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از ۶۶ مقاله ارسالی به دبیرخانه کنفرانس، ۵۶ مقاله به صورت ارائه‌ شفاهی پذیرش شد و ۶ سخنران از صاحبنظران و پژهشگران برجسته حوزه گراف و ترکیبیات کشور در این رویداد علمی دعوت شده‌اند.

وی با بیان اینکه دوازدهمین کنفرانس نظریه‌ گراف و ترکیبیات جبری روزهای ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه در دانشگاه تفرش برگزار می‌شود، ادامه داد: نظریه گراف و ترکیبیات یکی از کاربردی‌ترین شاخه‌های ریاضی در علوم پایه و برخی از حوزه‌های فنی و مهندسی است که در رشته‌هایی مانند علم داده، شبکه های عصبی، شیمی کاربردی، نانو، زیست شناسی و علوم کامپیوتر کاربرد فراوانی دارد و علاقه‌مندان بسیاری جذب این گرایش از رشته ریاضیات و کاربردها می‌شوند.

دبیر دوازدهمین کنفرانس نظریه‌ گراف و ترکیبیات جبری با حائز اهمیت شمردن شاخه گراف و ترکیبات در سایر بخش‌های کاربردی علوم اظهار کرد: از جمله کاربردهای مهم این گرایش می‌توان به استفاده آن در بهینه‌سازی، تحلیلهای آماری، فناوری اطلاعات، بینایی کامپیوتر، کد و رمز، نظریه محاسبه و الگوریتم‌ها اشاره کرد.

آریانپورادامه داد: دوازدهمین کنفرانس نظریه گراف و ترکیبیات جبری با هدف آشنایی پژهشگران، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و علاقه مندان به زمینه‌های گراف و ترکیبیات با حوزه های تحقیقاتی یکدیگر و نیز ارائه تازه‌ترین بروندادها و دستاوردهای پژوهشی با محوریت گراف، نظریه جبری گراف، ترکیبیات و ترکیبات جبری با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور، فارغ التحصیلان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سایر پژوهشگران و علاقه مندان به این حوزه برگزار می‌شود.

دانشگاه تفرش دارای ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو است که در هشت رشته مشغول به تحصیل هستند.

این مرکز آموزش عالی دارای ۱۰۰ هیات علمی تمام وقت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha