۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85360468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

راه حل بازگشت به ثبات منطقه از نگاه نماینده پارلمان لبنان

تهران- ایرنا- نماینده پارلمان لبنان گفت: ثبات در مرز لبنان با فلسطین اشغالی از طریق توقف جنگ در غزه در وهله اول و عقب نشینی اشغالگران از همه اراضی لبنانی از نقطه  B۱  تا آخرین وجب از مزارع شبعا و بلندی های کفرشوبا، میسر خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از النشره، «قاسم هاشم» نماینده وابسته به فراکسیون توسعه و آزادی پارلمان لبنان گفت: تحولات جاری نظامی در جنوب لبنان خطرناک است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با ثبات منطقه بازی می‌کند، به ویژه اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم از طریق کشتار جمعی علیه ملت فلسطین در غزه و ارتکاب جنایات شنیع ضدبشری در این منطقه به دنبال فرار رو به جلو از طریق گسترش دامنه جنگ با بهره برداری از حمایت بین المللی از اوست تا از پیگرد قضایی در امان بماند. نتانیاهو می‌داند که توقف جنگ به مثابه پایان عمر سیاسی او است.

هاشم تاکید کرد: آنانی که تحرکات هیات های بین المللی را تحت عنوان سرد نگه داشتن جبهه جنوب لبنان و در راستای حمایت این کشور می‌دانند، سخت در توهم هستند. هدف از این تحرکات، اطمینان به رژیم صهیونیستی است، مبنی بر اینکه در میدان تنها نیست. کشورهای غربی به موازات حمایت از رژیم اسراییل در جنگ غزه حامی آن در شمال فلسطین اشغالی هستند.

این نماینده پارلمان لبنان هدف از تحرکات بین المللی و برخی گروه‌های داخلی لبنان را نیز دور کردن مقاومت از مرز با رژیم صهیونیستی دانست و گفت: این افراد به دنبال ثبات در مکانی اشتباه هستند. مشکل اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ مقاومت لبنان نیست، بلکه در عدم پایبندی رژیم صهیونیستی از زمان صدور این قطعنامه در سال ۲۰۰۶ تاکنون است. لبنان هزاران شکایت به شورای امنیت درباره نقض حریم هوایی و زمینی آن از سوی رژیم صهیونیستی ارائه داده است.

هاشم بیان کرد: ثبات در مرز لبنان با فلسطین اشغالی از طریق توقف جنگ در غزه در وهله اول و عقب نشینی اشغالگران از همه اراضی لبنانی از نقطه B۱ تا آخرین وجب از مزارع شبعا و بلندی های کفرشوبا، میسر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، قطعنامه ۱۷۰۱ که در تاریخ ۱۱ اوت ۲۰۰۶ در سازمان ملل تصویب شد، خواستار پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه میان رژیم صهیونیستی و لبنان شد. دولت لبنان نیز در ۱۲ اوت به اجماع، با این قطعنامه موافقت کرد.

۱۳ اوت نیز ائتلاف کابینه وقت رژیم صهیونیستی این قطعنامه را با ۲۴ رأی مثبت و یک رأی ممتنع تصویب کرد و این آتش‌بس در ۱۴ همین ماه و در ساعت هشت (به وقت محلی) اجرایی شد. این قطعنامه همچنین خواستار ایجاد یک منطقه حائل در مرز جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی است.

نقض قطعنامه ۱۷۰۱ به دست رژیم صهیونیستی همواره محل اعتراض مقامات مختلف لبنان بوده است؛ میشل عون رئیس جمهوری سابق لبنان چند سال پیس اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی بیش از ۱۱ هزار بار قطعنامه پایان جنگ ۳۳ روزه را نقض کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha