۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85360519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکسیناسیون ۶۱ هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی در هفتکل

اهواز- ایرنا - رییس اداره دامپزشکی هفتکل گفت: فاز دوم سراسری واکسیناسیون تب برفکی در دام‌های سبک و سنگین شهرستان هفتکل آغاز شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، امید ممبینی روز یکشنبه افزود: فاز دوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی از اوایل دی‌ماه سال جاری با بهره‌گیری از توان تیم‌های بخش دولتی دامپزشکی و به صورت رایگان در سراسر شهرستان آغاز شده و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این فاز، دام‌های موجود در روستاها و واحدهای عشایری شهرستان زیر پوشش واکسیناسیون رایگان تب برفکی قرار خواهند گرفت بیان کرد: افزون بر یک‌هزار و ۶۰۰ راس دام سنگین و بیش از ۶۰ هزار راس دام سبک زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

ممبینی ادامه داد: بیماری تب برفکی باعث کاهش شیر دام و تولید فرآورده‌های گوشتی، کاهش باروری و بروز تلفات در دام‌های جوان می‌شود بنابراین دامداران و روستاییان باید همکاری لازم را با تیم‌های دامپزشکی برای پوشش حداکثری واکسیناسیون داشته باشند.

به گزارش ایرنا، تب برفکی یک بیماری مخصوص دام بوده و احتمال سرایت آن به انسان بسیار کم است، علائم این بیماری ایجاد تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان، سم و لنگش حیوان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha