۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85360525
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف انبار سوخت در گرمسار و دستگیری سارق طلاهای زنان سالمند در شاهرود

سمنان - ایرنا - پلیس استان سمنان موفق شد انبار سوخت قاچاق را در گرمسار شناسایی و سارق زورگیر طلاهای زنان سالمند در شاهرود را دستگیر کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان روز یکشنبه به رسانه ها گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی طی عملیات اطلاعاتی و غافلگیرانه موفق به کشف پنج هزارو ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در مخزن‌های قیر یک کارخانه متروکه شدند.

سرهنگ احمد حاج پروانه افزود: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سوخت، با بهره گیری از منابع اطلاعاتی و اقدامات لازم پلیسی، ماموران از وجود مقادیر زیادی سوخت قاچاق در یک کارخانه متروکه مطلع شدند.

وی ادامه داد: ماموران به همراه نماینده تعزیرات حکومتی گرمسار به کارخانه مورد نظر اعزام شدند و در بررسی های اولیه مشخص شد کارخانه در اجاره فردی با هویت معلوم است که از چهار مخزن آن برای نگهداری گازوئیل قاچاق استفاده کرده بود.

وی اضافه کرد: در بازرسی دقیق از کارخانه و مخازن موجود پنج هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال کشف و تحویل شرکت پخش فرآورده های نفتی گرمسار شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان، از دستگیری یک متهم در این رابطه و معرفی وی به اداره تعزیرات حکومتی گرمسار خبر داد و تصریح کرد: مبارزه جدی با قاچاق کالا و سوخت جزء اولویتهای اصلی پلیس محسوب می‌شود و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه انبار و یا ذخیره قاچاق کالا و سوخت مراتب را به پلیس از طریق شماره ۱۱۰ گزارش دهند.

جوان ۳۰ ساله با زور طلاهای زنان را سرقت می‌کرد

فرمانده انتظامی شاهرود از دستگیری یک سارق با اعتراف به سه فقره سرقت طلاجات زنان سالمند در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا شائینی بیان کرد: در پی وقوع سه فقره سرقت به عنف در شاهرود، با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارق با سارقان در دستور ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با استفاده از روش های نوین و هوشمندانه کشف جرم ضمن شناسایی سارق، متوجه شدند متهم با پوشاندن چهره خود با استفاده از یک دستگاه خودرو در ساعات پایانی شب با طعمه قراردادن افراد سالمند و تهدید آنان، به سرقت طلاجات اقدام می‌کرد و به سرعت از محل متواری می‌شد.

وی اضافه کرد: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی مخفیگاه سارق مورد نظر شدند و متهم را در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام مسوول تصریح کرد: سارق ۳۰ ساله دستگیرشده برای بررسی بیشتر موضوع به پلیس آگاهی شهرستان منتقل و در بازجویی‌های تکمیلی کاراگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی به سه فقره سرقت با شیوه زورگیری از افراد مسن در شاهرود اعتراف و انگیزه خود را بیکاری و مشکلات مالی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شاهرود با اشاره به اینکه پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا ارجاع شد، تاکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند سارقان افراد کم‌سن و سال، سالمندان و زنان را بیشتر برای انجام سرقت انتخاب می‌کنند؛ بنابراین این اقشار تا جای ممکن در ساعات پایانی شب از تردد در اماکن خلوت و مکان‌های مستعد سرقت خودداری و برای جابه‌جایی داخل شهر و بین‌شهری از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha