تعهد اشتغال آذربایجان‌غربی در سال جاری به‌طور کامل محقق شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: تعهد اشتغال ۴۲ هزار نفری پیش‌بینی‌شده برای سال‌جاری در استان به‌طور کامل محقق شده که نشان‌دهنده ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و بازار کار خوب در استان است.

علی دهقانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان اشتغال پیش بینی شده برای آذربایجان غربی در سال جاری، ۴۲ هزار و ۵۹ نفر بود که تاکنون ۴۲ هزار و ۵۲۳ فرصت ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه هنوز ۲ ماه از سال باقی مانده، شاهد تحقق ۱۰۱ درصدی اشتغال در آذربایجان غربی هستیم که امیدواریم در این ۲ ماه نیز روند ایجاد فرصت های شغلی تداوم یافته و به رکوردی قابل توجه در این خصوص دست یابیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: تعهد هر استان در ابتدای سال به استانداری ‌ها ابلاغ می شود که پس از توزیع دستگاهی و شهرستانی، اشتغال های ایجادی بر اساس خوداشتغالی - کارفرمایی، حقیقی - کارفرمایی، حقوقی غیردولتی و دولتی غیررسمی در سامانه رصد اشتغال کشور به ثبت می رسد.

دهقانی اظهار کرد: اشتغال های ثبت شده به صورت رندومی در سه مرحله پیامکی، تلفنی و میدانی مورد پایش قرار می گیرند که تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار مورد پس از ارزیابی پیامکی به صورت تلفنی مورد پایش قرار گرفته و ۷۷ درصد صحت دارد.

وی گفت: اشتغال های ثبت شده در سامانه رصد پس از تایید در مرحله تلفنی برای نظارت میدانی به مرحله سوم ارسال می شود که از طریق مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی به صورت حضوری مورد نظارت قرار گرفته و در اپلیکیشن پایش ثبت می شود.

به گزارش ایرنا، در سال گذشته نیز میزان تحقق اشتغال پیش بینی شده در آذربایجان غربی حدود ۱۱۰ درصد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha