۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85360624
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتابت قرآن کریم توسط ۶ هزار و ۲۴ دانش آموز ساوجبلاغی

کرج - ایرنا - رییس ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس الشموس گفت: ۶ هزار و ۲۴ دانش آموز در شهرستان ساوجبلاغ برای کتابت قرآن کریم در روز ولادت امام جواد (ع) در دوم بهمن ماه جاری انتخاب شدند.

"اسماعیل رهدار" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رهبر معظم انقلاب ، فردای کشور را متعلق به نسل جوان و نوجوان و آنان را صاحبان و سازندگان آینده کشور می دانند و باتوجه به فرمایش ایشان مبنی براینکه عامه‌ مردم باید با قرآن انس بگیرند برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان جهت آشنایی بهتر و بیشتر با قرآن ، سرلوحه فعالیت های قرآنی ستاد کتابت نور قرار گرفت .
وی ، این رویداد را بستری مفید برای توجه بیشتر نوجوانان کشور به قرآن و مفاهیم آن دانست و ادامه داد: شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به عنوان پایلوت اول کتابت قرآن دانش آموزی در نظر گرفته شده و بعد از آن انتظار گسترش این رویداد را در استان های مختلف کشور داریم .
رییس ستاد کتابت نور افزود: در این رویداد، هر دانش آموز، سه خط از قرآن کریم را که در صفحات مشخص تنظیم و آماده سازی شده با یک شیوه نامه مشخص در یک صفحه کتابت خواهند کرد و بعد از این برنامه ، روزانه یک صفحه از قرآن کریم را جهت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تلاوت خواهد داشت .

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ نیز دراین خصوص به ایرنا گفت: ۶ هزار و۲۴ دانش آموز شهرستان ساوجبلاغ که دارای خط تحریری زیبا و خوانا هستند از بین ۱۵ هزار نفر از دانش آموزان این شهرستان انتخاب شدند.

حجت الاسلام " روح الله مختاری" ادامه داد: این دانش آموزان از ۳۰۰ مدرسه شهرستان ساوجبلاغ در مرحله اول این رویداد عظیم قرآنی با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان شرکت کردند.

وی افزود: این دانش آموزان توسط ۵۰ نفر از اساتید خوشنویسی انجمن خوشنویسان شهرستان ساوجبلاغ انتخاب شدند.

کتابت قرآن کریم توسط ۶ هزار و ۲۴ دانش آموز ساوجبلاغی

امام جمعه ساوجبلاغ یاد آورشد: سه هزار و ۱۲ نفر از این کتابان دختر دانش آموز و مابقی پسر هستند که هر صفحه از این مصحف شریف به نیابت از یکی از شهدای دانش آموز انقلاب اسلامی کتابت می شود و این قرآن منحصر به فرد پس از تصحیح و صحافی و تجلید به رهبر فرزانه انقلاب اهدا خواهد شد.
بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم جهان اسلام با عنوان دانش آموز کاتب قرآن کریم در دوم بهمن ماه سال جاری ، ساعت ۹ صبح در مصلی امام خمینی (ره) و مدارس شهرستان ساوجبلاغ در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار خواهد شد.

تشکل مردمی کتابت نور درسایه شمس الشموس ازسال ۱۳۸۷ تشکیل شده است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha