نیازمند انسجام سازمان‌های امدادی برای کمک به غزه هستیم

تهران - ایرنا - نائب رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر بر ضرورت تلاش‌های جدی برای آتش‌بس در غزه تاکید کرد و گفت: سازمان‌های کمک‌رسان و امدادی باید برای کمک به غزه هماهنگ و منسجم شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مانوئل بسلر در کنفرانس بین المللی بشردوستانه حمایت از فلسطین که به همت هلال احمر برگزار شد، با بیان اینکه کمک‌ها به غزه باید افزایش یابد ، افزود: فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر به‌عنوان بازیگر جهانی بر سه موضوع تمرکز دارد؛ کمک‌رسانی به غیرنظامیان و حفظ جان و امنیت آن‌ها براساس قوانین بین‌الملل مورد تاکید این نهاد است؛ زنان، کودکان و سالمندان در جست‌وجوی مکان‌های امن هستند و بازیگران خط مقدم کمک به غزه باید به وظیفه خود در این باره عمل کنند.

وی با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری چنین کنفرانس‌هایی، خواستار توجه بیشتر به ضرورت کمک‌رسانی به غزه شد.

نائب رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ تاکید کرد که کشورها و سازمان‌های کمک‌رسان و امدادی باید برای کمک به غزه هماهنگ و منسجم شوند، زیرا شرایط غزه نیازمند رویکردی فراگیر است.

بسلر در بخشی دیگر با اشاره به اهمیت کریدورهای بشردوستانه در غزه، گفت: نهادهای امدادرسان در غزه در شرایط دشوار و مخاطره‌آمیزی قرار دارند؛ غزه نیازمند کمک‌ها و امدادهای بیشتر و گسترده‌تر است؛ نبود سوخت و آمبولانس بر دشواری کمک‌رسانی در غزه می‌افزاید.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت دادن پاسخ فوری به شرایط غزه، گفت: این موضوع فقط یک موضوع سیاسی نیست اما راه‌حل‌های سیاسی می‌توانند برای آن چاره‌ساز باشند.

تنها ۱۵ کامیون از ۵۰۰ کامیون امدادی می توانند وارد غزه شوند

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر از ضرورت تقویت حقوق بشر دوستانه در فلسطین خبر داد و گفت:نگاه حمایت از مظلوم نگاه قرآن کریم و روایات اسلامی است و هم اکنون غزه نیازمند جدی کمک است، تنها ۱۵ کامیون از ۵۰۰ محموله کمک ها امکان ورود به غزه را دارند. 

حجت الاسلام معزی در این کنفرانس اظهارداشت: در فلسطین و غزه هر ساعت ۵ کودک به شهادت می‌رسند و تخریب بیمارستانها، مساجد، مراکز آموزشی، زیرساخت‌های زندگی مردم نابود شده و حتی صهیونیست ها امدادگرانی که به مردم ستمدیده کمک می کنند را به شهادت می‌رسانند.

وی افزود: مساله فلسطین مساله اسلام است و سابقه مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم سابقه دیرینه و تاریخی دارد. از نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی نیز فلسطین جایگاه بسیار بالایی داشت و سفارت اسرائیل به سفارت فلسطین تبدیل شد علی رغم مشکلات هیچگاه جمهوری اسلامی از حمایت فلسطین دست برنداشته و هرچه توانسته در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و مستشاری نظامی با فلسطین همکاری کرده است.

وی گفت: در دنیای کنونی ظلم ظالمانه همچون صهیونیست‌ها بر مردم غزه هر لحظه فرود می‌آید به وسیله بمب و امکانات تخریبی ولی جمهوری اسلامی در حمایت از مردم غزه پیش قدم است چرا که حمایت از فلسطین حمایت از مردم مظلوم مسلمان است.


هلال‌احمر ایران در کمک‌رسانی به مردم غزه پیشگام است

مسئولان جمعیت های ملی قطر، تاجیکستان، ترکیه و افغانستان در کنفرانس بین المللی بشردوستانه حمایت از فلسطین، با تقدیر از جمعیت هلال‌احمر ایران برای پیشگامی در کمک به مردم غزه، برگزاری کنفرانس بین‌المللی با حضور روسا و نمایندگان جمعیت‌های ملی را در این راستا مهم و موثر دانستند.

راضیه عالیشوندی، معاون امور بین الملل جمعیت هلال احمر ایران در پنل سوم کنفرانس حمایت از فلسطین گفت: کمک رسانی به مردم غزه امری انسانی و بشردوستانه است که براساس منشور جمعیت های ملی، این وظیفه برای ما ایجاد شده تا راه‌های کمک رسانی به مردم غزه بررسی و در این رابطه تصمیم گیری شود.

وی افزود: کنفرانسی که امروز در تهران برگزار شد، این فرصت را به وجود آورد تا از نزدیک مشورت های لازم انجام و در راستای کمک به مردم غزه تصمیم گیری شود. اتفاقی که می‌تواند نتایج مثبت داشته باشد.

به گزارش ایرنا در کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه حمایت از فلسطین که به میزبانی ایران در تهران برگزار شده است، نمایندگانی جمعیت هلال احمر کشورهای ترکیه، قطر، لیبی، افغانستان، آفریقای جنوبی، تاجیکستان، کمیته اسلامی هلال بین‌الملل حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha