۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85360807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف نمک‌های دریایی سلامت افراد جامعه را با خطر مواجه می‌کند

زنجان - ایرنا - معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به آغاز پویش ملی اطلاع‌رسانی تغذیه سالم در این استان همزمان با سراسر کشور، گفت: مصرف نمک‌های دریایی تصفیه نشده موجب آسیب به سلامت افراد می‌شود.

داوود رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تبلیغات پر زرق و برق مصرف نمک های دریایی تصفیه نشده موجب افزایش مصرف آن در بین عموم افراد جامعه شده است.

وی با تاکید بر اینکه مصرف نمک های دریایی تصفیه نشده خطراتی را به دنبال دارد، اظهار داشت: بر خلاف تصور، این نوع نمک دارای املاح اضافی است و می تواند آسیب زا باشد.

این مسوول ادامه داد: افزایش مصرف لبنیات، استفاده از نمک یددار و کنترل مصرف نمک برای حفظ سلامت شهروندان ضروری است و از همین رو رویکرد پویش ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم در کشور با محوریت مصرف نمک یددار و لبنیات آغاز شده است.

رحمانی افزود: با توجه به رواج برخی عادات غذایی ناصحیح در جامعه‌ از جمله گرایش به مصرف غذاهای پرنمک و چرب که اثرات زیان‌آوری بر سلامت افراد دارد، لزوم اصلاح ذائقه به ویژه از دوران کودکی مورد تاکید است.

این مسوول با بیان اینکه هفته اول پویش از اول تا هفتم بهمن‌ ماه جاری به اطلاع‌رسانی در خصوص نوع و مقدار نمک مصرفی در تغذیه روزانه اختصاص دارد، ادامه داد: " نمک کم بخورید، اما نمک مصرفی حتما تصفیه شده یددار باشد"، " نمک دریا و نمک‌های تصفیه نشده موجب سرطان می شود" و "نمک زیاد، سرطان معده، پوکی استخوان و پرفشاری خون را به شما هدیه می‌دهد" از جمله عناوین این پویش است.

وی با بیان اینکه هفته دوم این پویش نیز به مصرف لبنیات اختصاص یافته است و از هشتم تا پانزدهم اجرا خواهد شد، گفت: " لبنیات کم چرب خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد"، " شیر یک میان وعده بسیار مغذی برای افزایش یادگیری و رشد بهتر دانش‌آموزان است"و "مصرف لبنیات خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد" از جمله عناوین آن است.

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: تغذیه صحیح نقش بسزایی در کاهش بیماری غیرواگیر دارد ولی شهروندان کمتر به آن توجه دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha