۳۶ طرح حوزه فناوری اطلاعات در ایلام مورد حمایت قرار گرفته است

ایلام - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: طی ۲ سال گذشته ۳۶ طرح در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان با اختصاص تسهیلات تبصره ۱۸ مورد حمایت قرار گرفته است.

" علی کریمی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بر اساس آمار نظام صنفی رایانه استان ایلام در حال حاضر ۷۵ شرکت در حوزه آی. تی و فناوری اطلاعات در این استان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه ۲۵۱ فروشگاه نیز در نقاط مختلف استان در حوزه ارائه خدمات آی.‌تی نیز فعال است، ابراز کرد: اعضای حقیقی فعال در حوزه فناوری اطلاعات استان و مشاوران آن‌ها در سطح استان شامل ۵۸ نفر بوده و همچنین ۱۰ شرکت دانش بنیان در استان ایلام فعالیت داشته که بیش از یک هزار شغل در این استان در این حوزه شناسایی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به اینکه ۱۲۶ دفتر پیشخوان خدمات الکترونیک دولت در سطح استان فعالیت دارد، ابراز کرد: از این تعداد ۹۹ دفتر شهری و ۲۷ دفتر روستایی بوده که این دفاتر در حوزه نظارت سازمان تنظیم مقررات قرار دارند و اگر مراجعه کننده‌ای شکایتی داشته باشد می‌تواند شکایت خود را از طریق سامانه ۱۹۵ ثبت و پیگیری کند.

کریمی با اشاره به راه‌اندازی سایت‌های نسل پنجم اینترنت در استان، گفت: پنج سایت در این راستا در استان راه‌اندازی شده که سهم ایرانسل یک سایت در بلوار سیدالشهداء(ع)، و همراه اول یک سایت در منطقه جانبازان شهر ایلام و همچنین در شهرستان‌های آبدانان، ایوان و دهلران نیز هر کدام یک سایت نصب شده و امید است تا پایان سال، پنج سایت دیگر توسط شرکت همراه اول نصب شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با بیان اینکه ۲۵ سایت تلفن همراه ۴G روستایی در ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در این استان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: در سال گذشته ۱۹ طرح در حوزه کسب و کارهای مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ مورد حمایت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۷ طرح در حوزه آی.تی با اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد ریال مورد حمایت قرار گرفته است، افزود: این اداره کل از تمامی شرکت‌ها و حتی افراد حقیقی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال هستند در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ حمایت شده و به صورت نامحدود این افراد می‌توانند از تسهیلات موجود استفاده کنند.

کریمی اظهار کرد: تا کنون ۳۱۷ سایت همراه اول، ۱۳۰ سایت ایرانسل، شرکت های وب ۴۵ سایت روستایی و ۱۰ سایت شهری در استان راه اندازی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه با فراهم شدن تمام زیرساخت‌ها در حوزه ارتباطات و فناوری انتخابات در سطح استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که موضوع ارتباطات پایدار در سطح استان از طریق شبکه ملی اطلاعات در استان به ۹۹ درصد افزایش یابد.

به گفته کریمی، در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت استان ایلام از ضریب نفوذ اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha