بازدید خبرنگاران از ۲ طرح فرهنگی آماده بهره برداری در یزد + فیلم

یزد- ایرنا -تعدادی از خبرنگاران یزد روز یکشنبه از ۲ طرح مهم فرهنگی آماده بهره برداری استان شامل تالار مرکزی و مجتمع فرهنگی و هنری امام علی (ع) بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا تالار مرکزی و مجتمع فرهنگی و هنری امام علی (ع) از مهم‌ترین طرح های عمرانی فرهنگی این استان است که پس از سالها بر زمین مانده اند.

این طرح ها به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار نیمه کاره مانده و چند سالی هم عملیات آنها متوقف شده بود ، اما با اهتمام و پیگیریهای دولت مردمی سیزدهم برای تکمیل این طرحها، بارقه های امید در دل علاقه مندان به فرهنگ و هنر روشن شده است.

بازدید خبرنگاران از ۲ طرح فرهنگی آماده بهره برداری در یزد + فیلم

این ۲ طرح مهم فرهنگی با پشت سرگذاشتن چند دولت هم اکنون در حال ورود به ۱۶ سال عمر خود است .

این روزها در مورد بهره برداری تالار مرکزی و تکمیل مجتمع فرهنگی امام علی (ع) که هر دو در شهر یزد واقع شدند زمزمه های به گوش می رسد و بارقه امید در دل مردمان این دیار و اصحاب و فرهنگ استان یزد ایجاد کرده است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برای در جریان قرار گرفتن اصحاب رسانه و مطبوعات استان بازدید از طرح های یاد شده را در دستور کار خود قرار داد.

بهره برداری از تالار مرکزی در آینده نزدیک

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این بازدید گفت: مجموعه تالار مرکزی از سال ۱۳۸۷ عملیات اجرایی آغاز و آماده بهره برداری است.

احسان عابدی، زیر بنای تالار مرکزی یزد را ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع بیان کرد و افزود: این تالار دارای ۲ سالن شامل سالن تخصصی موسیقی با ۴۵۵ صندلی و سالن دیگر دارای ۶۹۹ صندلی است.

وی اظهار کرد: این تالار تا قبل از دولت سیزدهم ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که به همت دولت سیزدهم ۳۱ درصد باقی مانده انجام شد که انشالله بزودی در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر استان قرار می گیرد.

عابدی تصریح کرد: پیش از فعالیت دولت سیزدهم برای تکمیل این تالار ۵۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده بود که در دولت سیزدهم بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن صرف شد.

تالار مرکزی یزد تا قبل از دولت سیزدهم ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که به همت دولت سیزدهم ۳۱ درصد باقی مانده انجام شد که انشالله بزودی در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر استان قرار می گیردمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت این تالار به لحاظ صوت، بهترین سیستم های صوتی و به لحاظ نور هم بهترین سیستم های نور در آن بکار رفته است.

بازدید خبرنگاران از ۲ طرح فرهنگی آماده بهره برداری در یزد + فیلم

عابدی افزود: در سفر اول و دوم رییس جمهور به استان اعتبارات خوبی برای این طرح درنظر گرفته شده که امیدواریم این مجتمع هم بزودی به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: این مجتمع دارای فضای کارگاهی ، آموزشی و نمایشگاهی ، نگارخانه است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha