۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبر: 85361001
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایان جشنواره تئاتر زندانیان فارس با بخشش اعدامی خاتمه یافت

شیراز-ایرنا- شانزدهمین جشنواره تئاتر زندانیان فارس با بخشش محکوم به قصاص به پایان رسید و ولی دم اعلام کرد که به عشق امام علی(ع) این بخشش را انجام داد.

به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه جشنواره شانزدهم تئاتر زندانیان استان فارس که شنبه به میزبانی زندان عادل آباد شیراز انجام شد، رویدادی فرخنده و بخشش فردی محکوم به قصاص همراه شد.

ماجرا از این قرار بوده که مددکاران برای یکی از زندانیان که در عرصه هنر نیز فعالیت داشت به واسطه حسن اخلاق و رفتار و ندامت شدید از جرم انجام داده، با اولیای دم وارد مذاکرات مستمر و در نهایت موفق به اخذ رضایت شدند و توانستند برای این جوان که سه سال پیش موجب قتل پسرخاله خود شده بود، از ولی دم رضایت از قصاص بگیرند و در نهایت با حضور اولیا دم در صحنه جشن اختتامیه جشنواره تئاتر زندانیان به یمن ولادت امیرالمومنین امام علی (ع) و نزدیکی ایام روز پدر، رضایت اولیای دم اعلام شد.

ولی دم مقتول در این آیین اعلام کرد که به نام و یاد امام علی علیه السلام از قصاص قاتل گذشت کرده و به او رضایت داده است.

این رویداد فرخنده در جمع زندانیان هنرمند حاضر در سالن اجتماعات زندان عادل آباد و هنرمندان ملی و مقامات مدعو حاضر در این رویداد هنری، شور و نشاط زیادی ایجاد کرد و حاضرین به احترام این اقدام انسانی قیام کرده و ضمن تشویق ولی دم اقدام ارزشمند او را ستودند.

مددجوی قاتل نیز که از کرده خود عمیقاً پشیمان بود، ضمن تقدیر از ولی دم اعلام کرد که امیدوار است بتواند در صحنه زندگی به هر شکل ممکن برای ولی دم فرزندی کرده و تا حدودی این ضایعه را جبران و به والدین مقتول خدمت کند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha