۲ هزار و ۵۹۷ مسکن روستایی خراسان‌شمالی آماده بهره‌برداری شد 

بجنورد-ایرنا- مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۵۹۷ واحد مسکن روستایی استان آماده بهره‌برداری شده است که همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

محسن آگاهی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در شهرستان های مختلف اجرا و آماده افتتاح شده است.

مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی از افتتاح ۱۱۰ پروژه نهضت ملی مسکن استان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان خبر داد و گفت: این تعداد مسکن در شهرهای اسفراین، گرمه و جاجرم آماده بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: ۶۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اسفراین، ۲۰ واحد در جاجرم و ۳۰ واحد در گرمه آماده افتتاح است.

افتتاح ۴۱ پروژه عمران روستایی و طرح هادی

آگاهی در بخش دیگر سخنان خود گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۴۱ پروژه عمرانی روستایی و طرح هادی در استان افتتاح می شود.

وی اظهار کرد: این پروژه ها شامل ۱۳۴ هزار و ۸۸۰ متر مربع زیرسازی و آسفالت، چهار هزار و ۴۴۰ متر مربع اجرای سنگ فرش معابر و یکهزار و ۸۲ متر مکعب اجرای دیوار ساحلی است.

مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در مجموع برای این طرح ها ۶ هزار و ۵۷ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی از لحاظ بافت جمعیتی شرایط ویژه ای دارد و ۴۴ درصد از اقوام کرد، ترک، لر و ترکمن در این خطه از شمالشرق کشور در نواحی روستایی سکونت دارند و این نکته بیانگر اهمیت و نقش روستا در اقتصاد استان دارد.

۸۴۰ روستای این استان از جمعیتی بیش از ۴۴۰ هزار نفر تشکیل شده است که همین جمعیت زیاد اقتصاد استان را به سمت کشاورزی و دامپروری سوق داده است و رسیدگی به این جوامع چرخ استان را هم خواهد چرخاند.

سابقه امر نشان می دهد که در گذشته ای نه چندان دور بسیاری از شاخص های زیرساختی نواحی روستایی این خطه تکمیل نبود و موجب شد تا روستاییان برای زندگی بهتر به حاشیه شهرها مهاجرت کنند و این امر حاشیه نشینی را در شهرستان های استان رواج داد به طوری که ۳۰ درصد جمعیت کنونی بجنورد مرکز خراسان شمالی حاشیه نشین هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha