۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۴۷
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 85361320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سالگرد ارتحال آیت الله علوی در سبزوار برگزار شد

سبزوار- ایرنا- سومین سالگرد ارتحال آیت الله سیدمحمدحسن علوی، از مبارزان دوران انقلاب اسلامی و از پیشگامان نهضت امام خمینی (ره) در غرب خراسان، شامگاه یکشنبه در مسجد جامع سبزوار برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین جمعی از مسوولان، روحانیان، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا و آحاد مردم شهرستان سبزوار شرکت داشتند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور در این مراسم در سخنانی گفت: اهتمام به حوزه های علمیه به عنوان مرجعیت علمی، معنوی، اخلاقی و اجتماعی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است.

حجت الاسلام محمد عالم‌زاده نوری افزود:در شرایطی که شبکه‌های شیطانی، دینداری مردم را در معرض خطر قرار داده اند ضرورت نقش آفرینی طلاب علوم دینی در جامعه بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه با حمایت و مشارکت مومنان باید مسیر تربیت علمای ربانی و مجاهد را هموار کرده و زمینه را برای رغبت بیشتر جوانان به حرکت در مسیر تحصیل علوم دینی فراهم کنند تا امکان جایگزینی علمایی که از نوادر روزگار بودند، ایجاد شود.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور گفت: علما در عصر غیبت امام عصر(عج) از دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) با حجت‌های الهی دفاع می‌کنند و بندگان ضعیف خدا را از تورهای شیطانی نجات می‌دهند.

حجت الاسلام عالم‌زاده نوری افزود: دینداری امروز ما به پیامبر(ص) و اهل مکتب اهل بیت(ع) حاصل زحمات علماست که جامعه اسلامی را راهبری می کنند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های اخلاقی آیت الله سیدمحمدحسن علوی تصریح کرد: آن بزرگوار شخصیت معنوی کم نظیری بود که رهبر انقلاب و مراجع با تجلیل از او یاد کردند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور گفت: آیت الله علوی سالها در شهر سبزوار خدمت و مجاهدت کرد و با حضور و ارتباطات خود بین مردم، مسوولیت خطیر خود به عنوان یک عالم دینی را به خوبی پیش برد.

حجت الاسلام عالم‌زاده نوری افزود: این عالم برجسته با تواضع، فروتنی و محبت خود مردم را تحت تاثیر قرار داده و به دین و مکتب اهل بیت (ع) هدایت می کرد.

سالگرد ارتحال آیت الله علوی در سبزوار برگزار شد

آیت الله سیدمحمدحسن علوی یکی از برجسته‌ترین روحانیون دوران مبارزات انقلابی در غرب خراسان بود که پس از سالها مجاهدت و تبلیغ امور دینی اول بهمن سال ۹۹ به دیدار حق شتافت.

بیت آیت الله علوی محل تصمیم گیری‌ها درباره انقلاب و جریان سازی‌ها در شهرستان سبزوار بود. اعزام روحانیان به روستاها برای همراه کردن مردم با انقلاب و دعوت از مبلغان انقلابی برای سخنرانی در سبزوار برخی از فعالیت های این روحانی مردمی بود.

سیدمحمدحسن علوی، فرزند سیدمهدی و نوه آیت الله حاج سیدمحمد ابراهیم علوی در ۲۸ بهمن ۱۳۰۹ در سبزوار به دنیا آمد.

وی تحصیلات خود را نزد فاضل هاشمی از روحانیان سبزوار آغاز کرد و بخش هایی از کتاب "کشف المراد" را نزد او آموخت.

همچنین وی در سبزوار از محضر اساتیدی همچون سیدعبدالله برهان، حاج شیخ محمدتقی عندلیبی و حاج میرزا حسن سیادتی بهره برد.

آیت‌الله علوی بخشی از تحصیلات خود در علوم دینی را نزد استادان برجسته ای همچون آیات عظام مشکینی، بروجردی، شریعتمداری، حاج شیخ مرتضی حائری و میرزا هاشم آملی فرا گرفت.

وی مدتی در حوزه علمیه مشهد به تحصیل پرداخت و سپس برای ادامه تحصیل به قم رفت و از سال ۱۳۴۸ به سبزوار بازگشت و به درس و بحث و تبلیغ امور دینی پرداخت.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha