۲ بهمن ۱۴۰۲، ۵:۱۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85361446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ده‌ها هزار فرانسوی علیه قوانین سختگیرانه مهاجرتی تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- ده‌ها هزار نفر از فرانسوی‌ها با حضور در خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور از امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه خواستند تا از قوانین سختگیرانه مهاجرتی حمایت نکند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، سازماندهندگان اعتراضات یکشنبه شمار معترضان در شهرهای فرانسه را ۱۵۰ هزار نفر اعلام کردند اما وزارت کشور فرانسه تعداد آنها را ۷۵ هزار تن برآورد کرد. حدود ۱۶ هزار نفر در تظاهرات پاریس شرکت کردند.

حدود ۲۰۰ شخصیت هنری و صنفی از مردم درخواست کرده بودند در این تظاهرات شرکت کنند.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که شورای قانون اساسی فرانسه قرار است روز پنجشنبه درباره عدم مغایرت قانون جدید مهاجرت با قانون اساسی تصمیم‌گیری کند.

بر اساس قانون جدید مهاجرت که در ماه دسامبر تصویب شد، فرانسه می‌تواند خارجی‌هایی را که ناخوشایند تلقی می‌کند، اخراج کرده و بهره‌مندی افراد خارجی از مزایای بیمه و رفاه اجتماعی را سخت‌تر کند. جریان‌های راست افراطی می‌گویند که اتباع فرانسه باید از این مزایا بهره‌مند شودند، نه خارجی‌ها.

مکرون ابتدا از عزم پارلمان فرانسه برای تصویب این قانون حمایت کرده بود اما بعدا گفت که برخی از مفاد آن مغایر قانون اساسی است.

روزنامه لوموند اخیرا به نقل از یک منبع در وزارت خارجه فرانسه گزارش داد که ممکن است شورای قانون اساسی «حدود ۱۲» بند از قانون جدید مهاجرت را مغایر قانون اساسی تشخیص دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha