۴ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۲۵
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85361490
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کم‌توجهی به ورزش کارمندان همدان؛ ۹۹ درصد خارج از گود

همدان- ایرنا- شاه بیت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر "ورزش قوی برای ایران قوی" در دیدار قهرمانان و مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو در آذرماه امسال، همچنان در حوزه ورزش کارمندان به عنوان بازوان توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد کم توجهی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا کارمندان به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه از نقش اساسی و مهمی در پیشرفت اهداف متعالی کشور برخوردارند و سرمایه‌های ارزشمند و بازوان قدرتمند دولت هستند و در این بین توجه به سلامت و نشاط آن‌ها باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، موضوعی که با بی‌رغبتی مدیران دستگاه‌های اجرایی مواجه است.

سالهاست بی‌رغبتی مدیران دستگاه‌های اجرایی به سلامت کارمندان به عنوان یکی از مهمترین ضرورت‌های‌ محیط کار با حضور حداقلی و کمرنگ در مسابقات ورزش کارمندی استان همدان پابرجاست و هیچ عزمی برای ایجاد تحول در این حوزه مشاهده نمی‌شود.

این در حالیست که امروزه پیشرفت‌های تکنولوژی و اتوماسیون شدن سیستم‌های اداری هراندازه که بر سرعت عمل در کار افزوده اما تحرک بدنی مدیران و کارمندان را به دلیل پشت میزنشینی کاهش داده و زمینه چاقی و افزایش وزن آن‌ها را فراهم ساخته است.

افزون بر این سیستم غلط، بیشتر فعالیت‌های سازمان‌ها و اداره‌ها که در گذشته به صورت دستی انجام می‌شد هم اکنون به وسیله دستگاه‌ها و رایانه‌ها اجرا می‌شود و در مجموع سیستم امروزی محیط کاری بیش از توانمندی‌های‌ جسمی به توانایی فکری و روانی افراد تبدیل شده است.

۹۹ درصد کارمندان خارج از گود

براساس آخرین آمارهای اعلام شده، ۴۸ هزار و ۷۸۲ کارمند در سطح دستگاه‌های اجرایی استان همدان اشتغال دارند که ۶۰ درصد از آن‌ها نیز رسمی هستند.

براساس آخرین آمارهای اعلام شده، ۴۸ هزار و ۷۸۲ کارمند در سطح دستگاه‌های اجرایی استان همدان اشتغال دارند که ۶۰ درصد از آن‌ها نیز رسمی هستند.

جمعیتی که کمتر از یک درصد از آن‌ها به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند و حضور تنها ۴۵۶ نفر از این تعداد در مسابقات ورزشی کارمندان دولت در سال جاری گویای این واقعیت است.

کارمندان زن و مرد که از ۱۹ ارگان دولتی استان همدان در ۶ رشته ورزشی به مدت ۲ هفته با هم رقابت کردند و قرار است قهرمانان آن به مسابقات کشوری اعزام شوند.

آمادگی جسمانی، فوتبال گل کوچک، شنا، تنیس روی میز، والیبال، داژبال و نیز شطرنج معلولان جزو رشته‌هایی بود که امسال برای رقابت کارمندان دولت منظور شد.

نکته جالب‌تر اینکه سال گذشته ۶۷۵ نفر در مسابقات کارمندان دولت شرکت کردند و امسال با کاهش این جمعیت مواجه بودیم.



مسابقات یا زنگ تفریح!

مسوول برگزاری مسابقات ورزش کارمندان دولت با ابراز تاسف از بی‌رغبتی مدیران ادارات به حضور حداکثری پرسنل زیرمجموعه در این رقابت‌ها گفت: باوجود رایزنی‌های‌ فراوان و درخواست مشارکت حداکثری، این روند همه ساله تکرار می‌شود و شاهد افت هستیم.

عباس سعیدیان افزود: از مجموع ۴۵۶ کارمند شرکت کننده در این مسابقات ۱۵۰ نفر را بانوان تشکیل دادند و بیشترین شرکت کننده نیز مربوط به دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه بوعلی و شهرداری‌های ملایر و همدان بود.

از مجموع ۴۵۶ کارمند شرکت کننده در این مسابقات ۱۵۰ نفر را بانوان تشکیل دادند و بیشترین شرکت کننده نیز مربوط به دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه بوعلی و شهرداری‌های ملایر و همدان بود.

وی اضافه کرد: در مجموع ۲۲ دستگاه دولتی در این دوره از مسابقات شرکت داشتند که البته برخی ادارات تنها یک ورزشکار اعزام کرده بودند که جای تاسف داشت.

سعیدیان خاطرنشان کرد: هیات ورزش‌های همگانی استان همدان به عنوان متولی برگزاری مسابقات کارکنان دولت از طریق سامانه فدراسیون همگانی شرایط ثبت نام برای حضور در رقابت‌ها را از ماه‌ها قبل به تمامی دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد اما با بی‌میلی‌ آن‌ها مواجه بودیم.

توسعه ورزش کارمندان در بایگانی وعده ها

رئیس هیات ورزش‌های همگانی نیز در این باره گفت: بر اساس طرح توسعه سند ورزش همگانی انتظار می‌رفت کارمندان به عنوان یکی از قشرهای مهم نیز مورد توجه جدی قرار بگیرند اما در بایگانی وعده‌ها باقی ماند.

هادی سبزواری افزود: علاوه بر اجرای رقابت‌های مختلف ورزشی کارمندان باید در راستای برگزاری ورزش صبحگاهی در دستگاه‌های اجرایی استان همدان قبل از شروع رسمی کار اقدام شود.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست نسبت به حضور در مسابقات ورزشی کارکنان دولت با ترکیب کامل همکاری کنند تا از فرصت حضور در مسابقات قهرمانی کارکنان کشور نیز بهره مند شوند.

کم‌توجهی به ورزش کارمندان همدان؛ ۹۹ درصد خارج از گود

وی خواستار واگذاری سالن‌های ورزشی سایر ارگان‌ها برای فعالیت ورزش صبحگاهی شد و افزود: از نهادهای دولتی درخواست می‌شود تا سالن‌های ورزشی خود را در ساعات ابتدایی صبح برای فعالیت ورزش صبحگاهی آقایان و بانوان به صورت رایگان واگذار کنند.

سبزواری افزود: بر اساس برنامه ریزی اجرایی، هم اینک سالن‌های ورزشی دستگاه ورزش و جوانان استان همدان در ۲ بخش مجزا ویژه آقایان و بانوان به صورت رایگان ارایه می‌شود.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی همدان یادآور شد: ورزش کارمندی، کارگری، آموزش و پرورش و شهرداری نیازمند سازماندهی مناسب و ترویج ورزش همگانی است و تصویب ورزش صبحگاهی و همگانی کارمندان گام موثری در تحقق این هدف است.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی در ترویج ورزش همگانی ارتقای سطح سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های‌ جسمانی و روحی است و این طرح از مصادیق اقتصاد مقاومتی بوده و باعث کاهش هزینه‌های درمان می‌شود.

سبزواری با اشاره به راه‌اندازی ۲۰۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی در سطح استان همدان گفت: این ایستگاه‌ها زمینه ساز مشارکت حداکثری مردم را فراهم کرده و کارمندان به دلیل ساعات کاری، تنها می‌توانند در روزهای تعطیل به این مکان‌ها مراجعه کنند در حالیکه می‌توان ایستگاه صبحگاهی را در ادارات ایجاد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha