۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85361530
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار اسفراین: گاز صنایع شهرستان باید از بخش خانگی جدا شود

بجنورد- ایرنا- فرماندار اسفراین گفت: گاز صنایع شهرستان با هدف جلوگیری از ناترازی مصرف و تولید پایدار این واحدهای تولیدی باید از بخش خانگی جدا شود.

مسلم نوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تامین گاز مورد نیاز صنایع و قطعی گاز واحدهای تولیدی در زمان افزایش میزان مصرف از دغدغه های تولیدکنندگان است که باید به آن توجه کرد و اقدامات لازم را برای رفع آن در دستور کار قرار داد.

وی افزود: شرکت گاز خراسان شمالی تاکنون در این خصوص تصمیماتی اتخاذ کرده که اجرایی شدن آن بی تردید نقش موثری در تولید پایدار صنایع اسفراین خواهد داشت.

نوری خاطر نشان کرد: محصولات تولیدی چهار صنعت بزرگ شهرستان خاص هستند به گونه ای که بخشی از نیاز صنایع نفت و گاز، نیروگاه ها، معادن، صنایع کشتی سازی و خودرو سازی را تامین می کنند بنابراین رفع دغدغه گاز آنها نیز باید در اولویت قرار گیرد.

فرماندار اسفراین با تاکید بر راه اندازی کارگاه‌های تولیدی کوچک در روستاها، گفت: خشکسالی آثار منفی زیادی دارد که یکی از اثرات آن مهاجرت جوانان از روستاها به شهر ها است.

وی افزود: ایجاد کارگاه های کوچک در روستاها با هدف اشتغالزایی تنها راهکار جلوگیری از مهاجرت جوانان روستا به شهر است.

نوری تصریح کرد: قطعات در بسیاری از کشورها در کارگاه های کوچک تولید و در کارخانه ها تبدیل به محصول نهایی می شود بنابراین ما نیز باید برای اشتغالزایی از این تجربه استفاده کنیم.

به گفته وی؛ ۴۳ درصد جمعیت اسفراین در روستاها سکونت دارند.

به گزارش ایرنا، شهرستان اسفراین یک شهرک دارد و ناحیه صنعتی بام، صفی آباد و عباس آباد در آن شهرستان فعال است و با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر قطب صنایع استان خراسان شمالی محسوب می شود.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین بزرگترین تولید کننده فولاد آلیاژی‌ در خاورمیانه و شرکت لوله گستر اسفراین تنها تولید کننده لوله های بدون درز مورد استفاده در صنایع نفت وگاز در کشور تولید می کند.

شرکت های صنعتی آذین فورج و فولاد آلیاژی کیمیا صبا اسفراین نیز بزرگترین شرکت های صنعتی بخش خصوصی خراسان شمالی در شهرک صنعتی اسفراین قرار دارند.

شهرستان ۱۲۰هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قطب صنعتی خراسان شمالی محسوب می شود .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha