۲ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85361544
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرریز بار ترافیکی شهر قزوین تنها در ۲ کیلومتر مربع

قزوین - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: تمام بار ترافیکی این شهر به علت تمرکز واحدهای درمانی، آموزشی و صنفی در هسته مرکزی آن به وسعت ۲ کیلومتر مربع سرریز می‌شود.

اسماعیل عرشیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: وسعت شهر قزوین ۳۰ کیلومتر مربع است، اما ۸۲ درصد از مراکز درمانی مثل مطب‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها و ۵۴ درصد مرکز آموزشی در هسته مرکزی شهر متمرکز شده که روزانه حجم بالایی از ترافیک را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه شهر قزوین از نظر ترافیک خودرویی تک هسته‌ای است، اظهار کرد: به علت وجود تردد بالای خودرو در هسته مرکزی شهر قزوین و همچنین افزایش ترافیک، ما روزانه شاهد هستیم که حجم قابل توجهی از خودروهای برون شهری در یک الگوی مشخص به دورن شهر سرازیر می‌شود.

عرشیان بیان کرد: براساس مطالعات جامع شهر قزوین قرار بود که پس از تکمیل رینگ های بیرونی شهر، برای ترافیک و تردد خودروها در داخل شهر اعمال محدودیت داشته باشیم که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

این مسوول بیان کرد: با راه اندازی کمربندی شرق قزوین ۲۶ درصد از ترافیک معابر شمالی این شهر با تغییر الگو همراه بود که به دنبال آن مدت زمان چراغ‌های راهنمایی نیز تغییر کرد تا عبور و مرور داخل شهر بهبود پیدا کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: هم اکنون فاز سوم عملیات عمرانی مسیر نسیم شمال در حال اجرا بوده و باید تا قبل از پایان سال به اتمام برسد، با تکمیل این مسیر میزان ترافیک خودرو در مناطق دروازه رشت، میرزاکوچک خان و بلوار باهنر کاهش پیدا می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha