صلاحیت ۳۲ داوطلب انتخابات مجلس در اصفهان به تأیید شورای نگهبان رسید

اصفهان - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: صلاحیت ۳۲ نفر از داوطلبانی که در مرحله بررسی در هیأت‌های نظارت استانی و هیات مرکزی نظارت صلاحیت آن‌ها تأیید یا احراز نشده بود، توسط شورای نگهبان تأیید شد.

به گزارش ایرنا از کمیته اطلاع رسانی انتخابات استان اصفهان، مهدی سلیمانی روز دوشنبه افزود: این اقدام در نخستین مرحله اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: نتایج تأیید صلاحیت این افراد به فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه اعلام شده است و از آن طریق به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان بیان کرد: از این تعداد ۱۲ نفر از حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند، ۲ نفر حوزه انتخابیه خمینی شهر، یک نفر حوزه انتخابیه شاهین شهر و میمه، یک نفر حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان، سه نفر حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل، یک نفر حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار، یک نفر حوزه انتخابیه لنجان، سه نفر حوزه انتخابیه مبارکه، چهارنفر حوزه انتخابیه نائین و خوربیابانک و چهار نفر حوزه انتخابیه نجف‌آباد و تیران و کرون هستند.

سلیمانی یادآور شد: این افراد کسانی بودند که در مرحله قبلی توسط هیأت نظارت استان با هماهنگی هیأت نظارت مرکزی عدم تأیید صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده و در وقت قانونی اعتراض خود را اعلام کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: امسال در همکاری و هماهنگی وزارت کشور با شورای نگهبان مقرر شده است در چندین مرحله، به تناوب و بر اساس تصمیم شورای نگهبان به صورت مرحله‌ای داوطلبانی که تأیید صلاحیت می‌شوند به مراکز حوزه انتخابیه اعلام شوند در حالی که در ادوار گذشته تنها در یک مرحله نتیجه بررسی شورای نگهبان اعلام می‌شد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: مهلت قانونی ۳۰ روزه شورای نگهبان در تاریخ ۱۹ بهمن پایان می‌یابد و نتیجه صلاحیت تمامی داوطلبان به فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه اعلام می‌شود و فرمانداران موظفند در تاریخ ۲۰ بهمن نتیجه بررسی صلاحیت‌ها را به سمع و نظر داوطلبان برسانند.

وی در پایان اضافه کرد: در این مرحله صلاحیت تمامی داوطلبان توسط شورای نگهبان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha