تاسف استرالیا از اظهارات اخیر نتانیاهو در مخالفت با روند تشکیل کشور فلسطین

تهران- ایرنا- استرالیا از اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر رد درخواست‌های بین‌المللی برای طی روند تشکیل یک کشور فلسطینی ابراز ناامیدی کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه گاردین، تیم واتس دستیار وزیر خارجه استرالیا امروز دوشنبه گفت که این اظهارات نتانیاهو چشم‌اندازها برای صلح را تضعیف کرد. وی همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا به قوانین بین‌المللی در غزه پایبند باشد.

واتس در گفتگو با اسکای نیوز گفت که دولت استرالیا هنوز معتقد است که در جهان پسا جنگ نمی‌تواند مساحت نوار غزه کاهش یابد و حضور اسرائیل در این منطقه نمی‌تواند دائمی باشد.

پنی وانگ وزیر خارجه استرالیا هفته گذشته در سفر به منطقه بار دیگر بر درخواست‌ها برای حرکت به سمت تشکیل یک کشور فلسطینی تاکید کرد.

اما نتانیاهو روز یکشنبه عنوان کرد که غزه باید غیرنظامی و تحت کنترل کامل امنیتی اسرائیل باشد و تل آویو بر سر کنترل امنیتی در سراسر غرب رود اردن مصالحه نخواهد کرد.

دستیار وزیر خارجه استرالیا گفت که صحبت‌های نتانیاهو عمیقا ناامید کننده بود زیرا دولت کانبرا از خواسته‌های مردم فلسطین برای خودمختاری و در نهایت ایجاد کشور خودشان حمایت می‌کند.

واتس ضمن تاکید بر اینکه سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی چشم‌اندازهای یک توافق دراز مدت برای این مناقشه را تضعیف می‌کند، افزود: ما همچنین از دیگر موانع بر سر راه صلح مانند فعالیت غیرقانونی شهرک‌سازی در کرانه باختری انتقاد می‌کنیم.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته گفت که راه حل دو دولتی برای (رژیم) اسرائیل و فلسطین در دوره نخست وزیری بنیامین نتانیاهو غیرممکن نیست. بایدن بامداد شنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اینکه آیا راه حل دو دولتی تا زمانیکه نتانیاهو در قدرت باشد، غیرممکن است یا خیر، گفت: نه، نیست.

این در حالی است که نتانیاهو اعلام کرده که با تشکیل کشور مستقل فلسطین بعد از اتمام جنگ غزه مخالف بوده و مخالفت خود را به آمریکا اطلاع داده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: همه اراضی غرب رود اردن بایستی تحت کنترل امنیتی (رژیم) اسرائیل باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha