۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85361931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیش از ۱۸ هزار رای اولی در استان قزوین داریم

۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبر: 85361931
بیش از ۱۸ هزار رای اولی در استان قزوین داریم

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اشاره به ۱۸ هزار و ۷۰۵ رای اولی در این استان، گفت: ۱۵ هزار رای اولی این استان را دانش آموزان تشکیل می دهند.

به گزارش ایرنا، عباس کاظمی روز دوشنبه در جلسه مشترک شورای معاونان، مدیران و روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان که در سالن شهید قدرت الله چگینی برگزار شد، تاکید کرد: براساس تفکیک جنسیتی، ۹ هزار و ۵۶۹ رای اولی ها را پسران و ۹ هزار و ۱۳۶ را نیز دختران تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه متولدین قبل از ۱۱ اسفند ۸۴ می توانند در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری شرکت کنند، افزود: درباره اهمیت انتخابات بسیار شنیده‌ایم، همانطور که طی۲ ماه گذشته رهبر معظم انقلاب نیز پنج مرتبه در خصوص اهمیت این دوره سخنرانی داشته و بر لزوم توجه و حضور مردم تاکید کرده اند.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین با بیان اینکه شما در هیچ مجموعه نظام سیاسی دنیا سراغ ندارید که با انتخاباتش این همه مخالفت صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان ما موضوع انتخابات را در جمهوری اسلامی به یک میدان کارزار جدی برای خود تبدیل کرده اند.

کاظمی ادامه داد: برای ما روشن است آنان چه کسانی هستند و برای چه با ما دشمنی می کنند، همان دستانی که در غزه کودکان و زنان را به خاک و خون می کشاند و به شدیدترین و تلخ ترین شکل ممکن به شهادت می رساند و از هر امکانی برای جنایت آفرینی دریغ ندارند، همان دستان، همان افکار و همان اراده امروز در پی به چالش کشاندن انتخابات در جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در عین حالی امروز مساله انتخابات و اهمیت آن برای مردم بسیار روشن تر از گذشته شده و همچنین همه ما می‌دانیم به چه میزان موضوع اصل برگزاری و حضور در انتخابات تا چه حد به اهمیت و سرنوشت مردم ما بستگی دارد.

به گفته وی، در سال ۵۸ بعد از یک دوره استبدادی محض، با برگزاری انتخابات برای اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی در کمتر از ۲ ماه امروز رسیده ایم به نقطه‌ای که صندوق رای در دسترس مردم گذاشته شده و اصل حاکمیت و مدل اداره کشور را به رای گیری درآمده است.

کاظمی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون حتی یک دوره انتخابات در جمهوری اسلامی متوقف نشده است، افزود: برگزاری ۳۹ دوره انتخابات، حتی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و یا تهدیدهای نظامی صورت گرفته در دهه ۸۰ به طور منظم و با شکوه هر چه تمام تر در کشور برگزار شده است.

انتخابات در کشور از منزلت و جایگاه بالایی برخوردار است

کاظمی با اشاره به اینکه انتخابات در کشور ما دارای همواره از جایگاه و منزلت بالایی برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری ۳۹ دوره انتخابات، بایستی رکوردهای جدیدی را در این فرآیند به ثبت برسانیم و در عین حال نیز ضعف های موجود در گذشته را نیز تکرار نکنیم.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش در این عرصه، گفت: جنگ دیگر ما، بازگشایی مدارس بعد از شیوع ویروس کرونا بود که کاری بسیار سخت و چیزی شبیه جنگ تن به تن بود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش کلیدی را همیشه در امر برگزاری انتخابات برعهده داشته، تاکید کرد: امروز هم اگر بخواهیم گام های بعدی را برای اصلاح امور برداریم، مسیرش شرکت انتخابات است و نه ماندن در خانه.

هر مدرسه یک ستاد انتخاباتی

کاظمی با اشاره به اینکه بسیاری از شعب اخذ رای همیشه از بین مدارس انتخاب می‌شوند، افزود: تلاش داریم تا شعبی را در مدارس جانمایی کنیم که دارای تجهیزات، امکانات و کادر بهتری باشند و انتظار داریم که آموزش و پرورش استان در راستای معرفی اعضای شعب به ما کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: برای ما مهم است که اعضای شعب گرایش سیاسی خاصی به یک فرد و نامزد خاصی نداشته باشند و همچنین از نظر سلامت نفس، پاکی و پاکیزگی روحی و روانی مورد تایید قرار داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha