جشنواره ابتکارات مدارس غیردولتی برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از برگزاری جشنواره ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی با رویکرد استفاده از ابتکارات و نوآوری‌های این گروه از مدارس و تسری آن به دیگر مدارس کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده در جلسه شورای راهبردی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: مدارسی که دارای ابتکارات و نوآوری‌های شاخص و قابل‌اعتنا در فرآیندهای تربیتی و پرورشی، آموزشی و پژوهشی در چارچوب اسناد بالادستی و اصول حاکم بر نظام تعلیم و تربیت باشند، شناسایی و با احصا اطلاعات لازم آن‌ها در جهت تسری ابتکارات این نوع مدارس در سایر مدارس گام‌های مؤثری برداشته می‌شود.

محمود زاده تصریح کرد: این جشنواره با ایجاد بانک ابتکارات و تجارب تحول‌آفرین به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که تمامی مدارس کشور به این بانک دسترسی داشته باشند و این تجارب و ابتکارات ذیل الگوی مفهومی مدرسه تراز سند تحول بنیادین گردآوری و بر اساس شاخص‌های آن ارزیابی و مدارس خلاق و مبتکر معرفی خواهند شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به روند برگزاری این جشنواره گفت: در این جشنواره آثاری پذیرش، بررسی و ارزیابی می‌شوند که واجد ویژگی « فرآیند مدرسه مطلوب با رویکرد نوآورانه» باشند و قالب ارائه آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره توسط سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی برگزار می‌شود.

محمودزاده، توجه به تقویت و بهبود انگیزه و بنیه علمی مدیران و معلمان مدارس کشور در جهت ایفای نقشی مولد و پیشرو، را از اهداف اصلی این جشنواره دانست و افزود: رشد و شکوفایی استعدادها، کاهش هزینه‌ها، ضایعات و اتلاف منابع، افزایش انگیزش کاری و ارتقای سطح بهداشت روانی، ارتقای بهره‌وری و کاهش بروکراسی اداری و تحقق راهکارهای ۶-۶ و ۴-۹ سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره خواند.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی، ۲۰ هزار آموزشگاه غیردولتی، حدود ۳۵۰۰ مدرسه هیات امنایی در سطح کشور وجود دارد و حدود ۴.۵ میلیون دانش آموز به صورت مستقیم و غیرمستقیم در سازمان مدارس غیر دولتی تحت سیاست‌های آموزش و پرورش هستند.

همچنین طبق آمار وزارت آموزش و پرورش حدود ۲۵۰ هزار معلم، مدیر و عوامل اجرایی در مدارس غیر دولتی مشغول خدمت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha