تاخیر در تخلیه خانه‌های ناایمن مسکن مهر سمنان مشمول پرداخت هزینه می‌شود

سمنان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: تاخیر و تخلیه‌نکردن خانه‌های ناایمن قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان تا قبل از پایان سال ۱۴۰۲، مشمول پرداخت مابه‌التفاوت نسبت به طرح جایگرین می‌شود.

محمد حمیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مالکانی که در تخلیه واحدهای ناایمن قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان تعلل کنند و اگر این فرایند به سال آینده موکول شود، مشمول پرداخت هزینه مابه‌التفاوت با توجه به ساخت طرح جایگرین خواهند شد.

تاخیر در تخلیه خانه‌های ناایمن مسکن مهر سمنان مشمول پرداخت هزینه می‌شود

وی ادامه داد: خانه‌های قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان شامل ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی در مجموع ۳۳۶ واحد ناایمن است و باید تخلیه شوند که اکنون بیش از ۲۰۰ نفر درخواست تخلیه داده‌اند و با انجام روند اداری و دریافت ودیعه مسکن در حال تخلیه خانه‌های ناامن هستند.

این مسوول اضافه کرد: عملیات ساخت ۱۳۰ خانه ویلایی در طرح جایگزین خانه‌های ایمن قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان آغاز شده و ساخت ۲۰ خانه اکنون به مرحله سقف رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: باید فرقی بین افرادی که نسبت به هشدارها درباره خانه‌های ناایمن قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان احساس مسوولیت می‌کنند و افرادی که بی‌توجه هستند، وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اولویت در واگذاری زمین‌های دارای موقعیت بهتر با مالکانی است که زودتر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام و نسبت به تخلیه خانه‌های ناایمن اقدام کنند، بیان کرد: انتظار می‌رود ساکنان با توجه به مشخص شدن پیمانکار، زمین و نقشه ساختمان در تخلیه خانه‌های ناایمن همراهی کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: ساخت ۱۳۰ خانه ویلایی با زیر بنای دست‌کم ۷۵ متر مربع در زمین ۲۰۰ مترمربعی در طرح جایگزین خانه‌های ناایمن قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان در حال انجام و مراحل ساخت طبق برنامه در حال پیشرفت است.

ماجرای مسکن مهر ناایمن سمنان از آغاز تاکنون

به گزارش خبرنگار ایرنا، شامل ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی در مجموع ۳۳۶ واحد از سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ آغاز شد و ساکنان آن از اردیبهشت ۱۳۹۲ ساکن شدند. از همان‌زمان به دلیل ترک‌های عمیق خانه‌های نوساز، کار به شکایت رسید و حکم بر مقاوم‌سازی صادر شد، اما به دلیل تاخیر در مقاوم‌سازی کار به تخریب رسید.

بعد از تایید و اتفاق نظر مراجع ذی صلاح بر تخریب ساختمان‌های ناایمن مسکن مهر سمنان، با قید فوریت به منظور جلوگیری از تکرار حادثه متروپل در سمنان بسته‌های حمایتی برای مالکان به منظور تخلیه درنظر گرفته و مقرر شد، زمین ۲۰۰ متری برای ساخت حداقل ۷۵ متر بنا به آنان واگذار شود و قرارداد واگذاری قانونی ۹۹ ساله زمین دریافت کنند.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از مالکان خانه‌های ناایمن در قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان از قشر ضعیف اقتصادی هستند، تصمیم بر این شد فرم «ج» افراد سبز شود تا بتوانند پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کمک‌هزینه ساخت در قالب نهضت ملی مسکن دریافت کنند.

پرداخت سه میلیارد ریال وام ودیعه مسکن با تنفس ۲ ساله به هر یک از ساکنان ۲۱ بلوک ناایمن مسکن مهر سمنان برای تخلیه و اجاره خانه در مکانی دیگر، از دیگر اقدام‌ها برای کمک به مالکان برای تخلیه خانه‌های ناایمن است.

مالکان خانه‌های ناایمن در قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان با وجود در نظر گرفتن ودیعه مسکن و وام کمک هزینه ساخت خانه در زمین ۲۰۰ متری، اذعان کردند که توان ساخت خانه ندارند و بر این اساس، برای کمک به این افراد با چند پیمانکار برای ساخت خانه ۷۵ متری در زمین ۲۰۰ متری رایزنی شد و در نهایت، با یک پیمانکار بومی توافق به نتیجه رسید.

بازهم برای کمک به مالکان خانه‌های ناایمن قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اعلام کرد کاهش سود بانکی بخشی از وام پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کمک‌هزینه ساخت در دست پیگیری است، اما قول ۱۰۰ درصدی نمی‌توان داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha