۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85362076
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایمنی جاده‌های خوزستان به دلیل تردد نفت‌کش‌ها پایش شود

اهواز- ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: با توجه به تردد نفت‌کش‌های عراقی در جاده‌های استان نیاز است که زیرساخت‌های جاده‌ای استان از سوی دستگاه‌های مربوطه به طور مرتب بازرسی و ایمن‌سازی شود.

محمد خانچی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ایمن‌سازی هر چه بیشتر جاده‌های استان با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش تردد مسافران به خوزستان بیان کرد: یکی از مواردی که به زیرساخت‌های جاده‌های استان آسیب وارد می‌کند تردد نفت‌کش‌ها است به همین دلیل باید نظارت بر وضعیت ایمنی زیرساخت‌های جاده‌ای استان دوچندان شود.

وی گفت: همچنین ضرورت دارد که بر تردد و آماده‌سازی زیرساخت مورد نیاز این نفت‌کش‌ها در جاده‌های استان برای جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی نظارت شود.

خانچی افزود: پارکینگ‌های مخصوصی باید برای استراحت و استقرار نفت کش‌ها در جاده‌های استان تعیین شود تا کمترین خطر و حادثه از سوی این خودروها در جاده های خوزستان رقم بخورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به آغاز سفر کاروان‌های راهیان نور و افزایش تردد مسافران از بهمن ماه در جاده‌های استان ادامه داد: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان از اواخر اسفند ماه، سفر کاروان‌های راهیان نور از نیمه دوم بهمن آغاز می‌شود که موجب افزایش تردد مسافران و زائران راهیان‌نور در سطح استان خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی باید برنامه‌ریزی از سوی دستگاه‌های مربوطه برای ایمن‌سازی و مناسب‌سازی جاده‌ها هر چه سریعتر انجام شود.

خانچی افزود: متاسفانه وضعیت برخی از معابر درون و برون شهری استان وضعیت مطلوبی ندارند و در این راستا دستگاه‌های اجرایی متولی باید برای ایمن‌سازی معابر و مناسب‌سازی راه‌ها اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان دستگاه‌های راهداری ، شهرداری و راه و شهرسازی را متولی ایمن‌سازی معابر و جاده‌های استان دانست و توضیح داد: مناسب‌سازی معابر و جاده‌های استان باید با سرعت و کیفیت هر چه بیشتر از سوی این دستگاه‌ها انجام شود تا کمتر شاهد بروز حوادث استان به ویژه با نزدیک شدن به ایام پایانی سال باشیم.

وی یکی از مواردی که در کاهش تصادفات جاده‌ای اثر دارد را مجتمع‌های خدمات رفاهی عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های مربوطه نحوه خدمات‌دهی در این مجتمع‌ها را پایش کنند و با صاحبان مراکزی که در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند و یا مرتکب تخلف می‌شوند برخورد جدی داشته باشند.

خانچی بیان کرد: مجتمع‌های خدمات رفاهی در جاده‌های استان محلی برای استراحت رانندگان است که اگر خدمات‌رسانی مناسبی داشته باشند در کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار اثرگذار خواهند بود.

به گزارش ایرنا ، پیش از این رییس اورژانس ۱۱۵ خوزستان اعلام کرد؛ با توجه به افزایش سفرها و ترافیک در جاده‌های استان به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی، متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش حجم تصادفات جاده‌ای در محورهای مختلف استان بودیم.

فرهنگ کره‌بندی افزود: تنها در سه مورد حادثه رانندگی که در روزهای جاری رخ داد ۲۵ نفر مصدوم و پنج نفر فوت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha