۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت فیلم معجزه قرن نیاز است

اراک - ایرنا - تهیه کننده و کارگردان فیلم معجزه قرن گفت: برای ساخت فیلم معجزه قرن با داستان نزول قرآن بر کربلایی کاظم ساروقی، ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

«حسن ساروقی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این فیلم ۹۰ دقیقه‌ای در مرحله پیش تولید است و تاکنون تولید ۲ و سه بعدی به عنوان تکنیک کار، طراحی کاراکترها، تحقیق، مطالعه و طراحی شخصیت‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه شروع این اثر هنری منحصر به فرد، از سه سال گذشته آغاز شده، ادامه داد: تاکنون ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در مرحله پیش تولید هزینه شده است.

وی با انتقاد از متولیان فرهنگی کشور، گفت: برای تامین اعتبار این فیلم، بیش از ۶۰ نامه به ارگان‌ها و شخصیت‌های مهم کشوری و استانی ارسال شده اما تاکنون برای کمک به ساخت این فیلم، اقدامی نشده است.

تهیه کننده و کارگردان فیلم معجزه قرن اضافه کرد: نامه‌های متعدد به بنیاد سینمایی فارابی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی ارسال شده، اما نتیجه بخش نبوده است.

ساروقی اظهار کرد: در جشنواره فیلم فجر سال گذشته، مراحل مقدماتی تهیه این فیلم در غرفه‌ای از نمایشگاه برای بازدیدکنندگان معرفی شد که افرادی از کشورهای لبنان، عراق و حاشیه خلیج فارس خواستار اکران فیلم بودند.

کربلایی کاظم کریمی ساروقی (۱۳۳۶-۱۲۶۰ ش)، فرد درس نخوانده‌ای بود که در امامزاده ‪ ۷۲‬تن ساروق، یکباره به لطف پروردگار و عنایت اهل بیت(ع) حافظ قرآن شد. بسیاری از علمای بزرگ شیعه معاصر مانند آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله حجت و آیت‌الله خوانساری، این کرامت قرآنی در عصر کنونی را تایید کردند.

عدم تحریف قرآن و نقش مؤثر «لقمه حلال» در دست یافتن به معارف الهی، ۲ پیام مهم این ماجرای اعجازگونه است.

مرحوم کربلایی کاظم ساروقی، که به جرات می‌توان او را سندی قطعی بر عدم تحریف قرآن کریم بشمار آورد، سرانجام در ماه محرم سال ۱۳۷۸ قمری (۱۳۳۶ ش) در سن ۷۸ سالگی به رحمت ایزدی پیوست و در شهر مقدس قم، در «قبرستان نو» به خاک سپرده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha