شمار داوطلبان انتخابات مجلس در سمنان با تایید صلاحیت ۹ نفر به ۱۲۰ نفر رسید

سمنان - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: تعداد داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان، با تایید صلاحیت ۹ نفر از سوی شورای نگهبان، به ۱۲۰ نفر افزایش یافت.

حسین شجاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه چهار نفر، از حوزه انتخابیه شاهرود و میامی ۲ نفر، از حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان یک نفر و از حوزه انتخابیه دامغان ۲ نفر در این مرحله تایید صلاحیت شدند.

وی افزود: تمام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان سمنان مرد هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: صلاحیت ۱۱۱ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان پیش از این تایید شده بود و اکنون ۹ نفر دیگر به این جمع اضافه شدند.

این مسوول با بیان اینکه انتخابات مهمترین عرصه سیاسی در نظام اسلامی است، افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان مجموعه ای که عهده‌دار ریل گذاری مقررات است، اهمیت دوچندانی دارد؛ چون سرنوشت آحاد مختلف مردم را با وضع قوانین متناسب با نیاز کشور مشخص و تعیین می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیش از این صلاحیت ۱۱۱ داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۵۲ ثبت‌نام‌کننده در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان معادل بیش از ۴۴ درصد، با اعلام ستاد انتخابات استان مورد تایید هیات نظارت مرکزی قرار گرفته بود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه استان سمنان شامل شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدیشهر دارای یک کرسی، حوزه انتخابیه دامغان یک کرسی، حوزه انتخابی گرمسار و آرادان یک کرسی، حوزه انتخابیه شاهرود و میامی یک کرسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha