ساماندهی نمایشگاه‌های اتومبیل منطقه ۲ تهران/ ورزش کن سفر با مترو هدیه بگیر
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۲ از اجرای طرح ساماندهی نمایشگاه‌های خودرو با هدف جلوگیری از ایجاد سد معبر، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و مزاحمت‌های صنفی، رفاه حال شهروندان و آرام‌سازی محیط شهری در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، مهدی صالحی روز دوشنبه با اشاره به اعمال قانون و برخورد با نمایشگاه‌داران متخلف، اظهار کرد: این طرح در راستای رفع سدمعبر و ساماندهی واحدهای نمایشگاهی خودرو و رسیدگی به شکایات و اعلام نارضایتی مردمی در خصوص پارک خودرو در معابر عمومی و پیاده‌روها، اجرا شد.

وی ایجاد ترافیک و دشواری تردد عابران پیاده را از جمله مشکلات نمایشگاه‌های اتومبیل که برخی خودروها را خارج از فضای نمایشگاهی پارک می‌کنند برشمرد و افزود: پس از ابلاغ اخطار به واحدهای صنفی سد معبرکننده، طرح ساماندهی نمایشگاه‌های اتومبیل با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، شرکت شهربان، حریم بان و پلیس راهور در بلوار دریا و خیابان شهید نورانی به عنوان یکی از نقاطی که بیشترین تراکم نمایشگاه خودرو را دارد، اجرا شد.

صالحی با بیان اینکه در این طرح خودروهای نمایشگاهی پارک شده در معابر توسط پلیس راهور جهت اعمال قانون به پارکینگ منتقل شد، ادامه داد: به منظور جلوگیری از پارک خودرو در پیاده‌روها ضمن نصب استاپر و موانع ترافیکی، پل و رمپ‌های فلزی غیرمجاز مقابل نمایشگاه‌ها نیز جمع آوری شد.

شهردار منطقه ۲ با اشاره به تداوم اجرای طرح ساماندهی نمایشگاه خودرو اضافه کرد: ساماندهی مشاغل سیار و دستفروشان از دیگر برنامه‌های منطقه در راستای رفع سدمعبر و احقاق حقوق شهروندان است.

«ورزش کن، سفر رایگان با مترو هدیه بگیر»

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه از اجرای دومین ویژه برنامه ورزش همگانی با عنوان «مترو اسپرت» خبر داد.

سید محمد نقیب گفت: همزمان با فرا رسیدن میلاد با سعادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) و مبعث رسول اکرم(ص) و با هدف توسعه ورزش همگانی و ایجاد نشاط و شادابی در بین شهروندان و ترویج فرهنگ تندرستی و ارتقای سلامت و آمادگی جسمانی مسافران مترو، این طرح با شعار «ورزش برای مردم» در ایستگاه‌های منتخب مترو اجرا می‌شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه افزود: در این طرح که با مشارکت فدراسیون ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود مسافران در همه گروه‌های سنی با مراجعه به پایگاه ورزش همگانی در ایستگاه و با انجام حرکات ورزشی شامل طناب‌زنی، آمادگی جسمانی، مینی فوتبال، روپایی و گوی پردار زیر نظر کارشناس مربوطه از یک‌بار سفر رایگان در مترو بهره‌مند می‌شوند.

دومین ویژه برنامه «مترو اسپرت» از روز جمعه ۳۰ دی شروع شده و تا چهارشنبه ۱۸ بهمن از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در ایستگاه‌های تجریش، امام خمینی(ره)، ایوان انتظار، پیروزی، شادمان، دروازه شمیران، اشرفی اصفهانی و شهرک اکباتان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha