تنور گرم انتخابات در استان مرکزی/تایید صلاحیت چند چهره شاخص

اراک - ایرنا - اسامی ۱۰۱۴ داوطلب تایید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شد که از این تعداد ۲۴ داوطلب مربوط به ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی است که بدون شک این مهم تنور انتخابات را گرمتر می‌کند.

به گزارش ایرنا و بنا به اعلام رییس ستاد انتخابات استان مرکزی ۵۲۴ نفر در مدت زمان اعلام شده برای ثبت نام کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کردند که ۴۰ نفر انصراف داده و کار صلاحیت مابقی در هیات نظارت انجام که در نهایت ۳۰۶ نامزد معادل ۶۵ درصد مجموع ثبت نام کنندگان تایید صلاحیت شدند. همچنین ۱۵ نامزد واجد احراز شرایط نامزدی تشخیص داده نشدند.

بعد از مهلت اعتراض داوطلبان تایید یا احراز صلاحیت نشده، شورای نگهبان اسامی ۱۰۱۴ داوطلبی که در این مرحله تایید صلاحیت شدند را به وزارت کشور ارسال کرد که ۲۴ نامزد مربوط به حوزه‌های انتخابیه استان مرکزی است که برخی از این افراد نفر برای مردم چهره‌های آشنایی هستند.

تاکنون ۳۳۰ داوطلب معادل ۶۸ درصد مجموع ثبت‌نام کنندگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی تایید صلاحیت شده‌اند.

استان مرکزی با شش حوزه انتخابیه اصلی، هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

* حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان از ۱۷۷ داوطلب، ۱۱۶ نفر تأیید صلاحیت شدند.

* حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان از مجموع ۹۷ داوطلب، ۵۸ نفر تأیید صلاحیت شدند.

* حوزه انتخابیه خمین از مجموع ۶۲ داوطلب، ۳۳ نفر تأیید صلاحیت شدند.

* حوزه انتخابیه شازند از مجموع ۶۵ داوطلب، ۳۸ نفر تأیید صلاحیت شدند.

* حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه از مجموع ۸۶ داوطلب، ۵۶ نفر تأیید صلاحیت شدند.

* حوزه انتخابیه محلات و دلیجان از مجموع ۳۷ داوطلب، ۲۸ نفر تأیید صلاحیت شدند.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در دولت دوازدهم از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب و محمود حسنی فرماندار شهرستان آشتیان و مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی در دولت روحانی از حوزه انتخابیه تفرش، فراهان و آشتیان چهره‌های شاخصی هستند که در این مرحله تایید صلاحیت شده‌اند.

شروین پیرهادی، مسعود بهاری، محمود مهدوی‌جو، حمیدرضا ملکی، قاسم میرزایی، سعید کمندلو و علیرضا یونس‌فرد از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، علی حامدی، سیدمصطفی حسینی و حبیب قنبری از حوزه انتخابیه تفرش، فراهان و آشتیان، علی‌محمد اسلامی و مجید بهداری از حوزه انتخابیه خمین، ابوالفضل قناعتی، سعیده محمدی، محمد نادی و محمود کیانی از حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، محمود احمدی، ابوالفضل جنیدی و محمودرضا مختاری از حوزه انتخابیه شازند و غلامحسین صمدی، محمدرضا فیروزیان و خسرو کهزادی از حوزه انتخابیه محلات و دلیجان دیگر داوطلبین استان مرکزی هستند که در لیست تایید صلاحیت‌های روز گذشته شورای نگهبان به چشم می‌خورد.

به گفته رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی مرحله دوم ارزیابی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده که نتیجه نهایی بیستم بهمن ماه جاری اعلام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha