۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85362263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتقال بیش از ۱۵۰ شهید و زخمی به بیمارستان خان‌یونس + فیلم

تهران-ایرنا- درپی حمله وحشیانه امروز رژیم صهیونیستی به غرب خان‌یونس در جنوب نوار غزه، رئیس بخش جراحی مجتمع پزشکی «ناصر» از انتقال بیش از ۱۵۰ شهید و زخمی به این بیمارستان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری «شهاب»، دکتر «سلیم صقر» رئیس کلینیک جراحی در مجتمع پزشکی ناصر در این باره اعلام کرد: ۵۰ شهید و بیش از ۱۰۰ زخمی به بیمارستان منتقل شده‌اند. وضعیت مجروحان بسیار وخیم است و بسیاری از آنها به دلیل ناتوانی در امدادرسانی، دیر به بیمارستان رسیدند.

وی گفت: ما ۴۰ تختخواب در بخش مراقبت‌های ویژه داریم که همه آنها پر است و هیچ چیز دیگری نداریم. ما نگران تکرار سناریوی که در بیمارستان‌های بخش شمال و مرکز نوار غزه رخ داده است، هستیم.

صقر ادامه داد: کمبود شدید لوازم مورد نیاز برای درمان مجروحان وجود دارد. ما خواستار جلوگیری از هدف قرار دادن کادرهای پزشکی و محافظت از آنها هستیم.

وی افزود: تعداد زیادی آواره در داخل بیمارستان وجود دارد و این درحالی است که تیراندازی مداوم در مجاورت این مجتمع در جریان است.

وزارت بهداشت غزه نیز در بیانیه‌ای در این باره گزارش داد: رژیم اشغالگر به بیمارستان «الخیر» در غرب خان یونس یورش برده و کادر پزشکی در آن را بازداشت کرده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: تعداد مجروحان از ظرفیت اتاق عمل و مراقبت‌های ویژه در مجتمع پزشکی ناصر فراتر رفته است

پیش از این منابع خبری از حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف شهر خان ‌یونس در جنوب نوار غزه از شب گذشته تاکنون خبر داده بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اطراف مجتمع پزشکی ناصر را هدف حملات خود قرار داده است.

در همین حال، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که پیکر ده‌ها شهید و مجروح این بمباران همچنان در مکان‌ها و جاده‌هایی که از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته در غرب خان یونس باقی مانده است.

وزارت بهداشت غزه با اشاره به جلوگیری رژیم صهیونیستی از حرکت آمبولانس‌ها و کادر درمانی برای انتقال مجروحان و شهدا اصافه کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل با جلوگیری از حرکت آمبولانس‌ها برای انتقال مجروحان و شهدا جنایات هولناکی را در غرب خان یونس مرتکب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha