۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 817
کد خبر: 85362328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خسروپناه:

طرح تحول دانشگاه پیام نور تدوین شود

۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۵
کد خبر: 85362328
طرح تحول دانشگاه پیام نور تدوین شود

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طرح تحول دانشگاه پیام نور توسط اساتید و متخصصان این دانشگاه آماده شود تا با نگاه کارشناسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد ارزیابی و بررسی برای تصویب قرار گیرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، ابراهیم تقی‌زاده رییس دانشگاه پیام نور و جمعی از اساتید و مدیران این دانشگاه با حضور در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دیدار و گفتگو کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در این جلسه، با تقدیر از زحمات گذشته این دانشگاه در تربیت نیروی متخصص و حفظ شرایط علمی مناسب و سخت گیری‌های علمی که به رشد و بالندگی علمی انجامیده است، اظهار داشت: بنای شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و کار تخصصی در دستگاه‌ها و سپس بررسی‌های کارشناسانه در سطوح مختلف شورا است.

خسروپناه ادامه داد: پس از تدوین این طرح تحول در دانشگاه پیام نور، طرح تحول به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه و در نهایت برای تصویب در صحن شورا ارائه شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پس از اجرای این طرح توسط دانشگاه، تغییرات اساسنامه با رعایت الزامات و به‌خصوص توجه به سطوح علمی و اعتبار مدارک برابر با سایر دانشگاه‌ها و حفظ اولویت‌های این دانشگاه به گونه‌ای که به سطح آموزش، اعضای هیات علمی و دانشجویان آسیبی وارد نشود، مدنظر قرار گیرد.

در این دیدار صمیمی تعدادی از اساتید این دانشگاه با بیان تاریخچه فعالیت دانشگاه پیام نور به عمق تاثیرگذاری آن در پهنه آموزش کشور با ویژگی در دسترس بودن برای آحاد مردم، ارزان و کاربردی بودن آموزش‌های ارائه شده در کنار بالا بودن سطح علمی و موفقیت‌های بعدی دانشجویان در مقاطع بالاتر به‌خصوص در مقطع ارشد و دکتری پرداختند.

رییس دانشگاه پیام نور نیز در خصوص مسائل اخیر دانشگاه به تهیه طرح تحول و ساماندهی و آمایش کمی و کیفی دانشگاه اشاره کرد و خواستار حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی در به نتیجه رسیدن این تلاش‌ها شد.

تقی زاده گزارشی از کمیت مراکز آموزشی دانشگاه پیام نور در کشور، تعداد اعضای هیات علمی، رشته‌های تحصیلی و تعداد دانشجویان ارائه و نسبت به اجرای طرح‌های مناسب به منظور کاهش وابستگی به بودجه کشور و برنامه کاهش بودجه طی دو سال آینده و اتکا به درآمدهای دانشگاه با حفظ کیفیت و برتری علمی تأکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha