۳ بهمن ۱۴۰۲، ۵:۰۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85362659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر خارجه فلسطین خواستار تحریم نتانیاهو شد

۳ بهمن ۱۴۰۲، ۵:۰۷
کد خبر: 85362659
وزیر خارجه فلسطین خواستار تحریم نتانیاهو شد

تهران- ایرنا- ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین در بروکسل از اتحادیه اروپا خواست بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تحریم کند.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از روزنامه العرب، ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از اتحادیه اروپا خواست تا برای آتش بس در غزه اقدام و علیه بنیامین نتانیاهو به سبب مخالفتش با برپایی کشور مستقل فلسطینی تحریم اعمال کند.

وزیر خارجه فلسطین همچنین گفت که ما در وطن‌مان باقی خواهیم ماند و فلسطین سرزمین ما است و برای دولت‌مان و پایتخت آن که قدس شرقی بوده مقاومت خواهیم کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha