آغاز ساخت محله الگو در جنوب غرب پایتخت

۳ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۲۳
کد خبر: 85362785
آغاز ساخت محله الگو در جنوب غرب پایتخت

تهران‌ بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به آغاز ساخت محله الگو به مساحت ۱۲ هکتاری در جنوب غرب تهران گفت: در این دوره مدیریت شهری به موضوع ساخت محلات الگو ورود کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، مهدی هدایت روز سه‌شنبه با تأکید توجه به تکنولوژی‌های نوین در ساخت محلات الگو اظهار کرد: در این طرح تولید مسکن ما عموما در غالب محلات الگو است تا خدمات را در کنار آن تامین کنیم.

به گفته وی، در ساخت محلات الگو به تکنولوژی‌های نوین، سرعت ساخت، معماری سبز، استفاده از پساب فاضلاب، انرژی‌های نو، پنل‌های خورشیدی، موضوع بالکن و حیاط ۲۰ تا ۲۵ متری توجه شده تا کیفیت زندگی در محلات الگو افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای به موضوع مسجد محوری در محلات الگو شده است تا محلات الگو مسجدمحور باشند، افزود: هدف ما این است که نظام محله محوری را در پروژه‌ها پیش ببریم لذا ساخت یکی از محلات الگو در منطقه ۱۹ در مقیاس ۱۲ هکتار شروع شده و ساخت چند محله نیز بزودی آغاز می‌شود.

هدایت با اشاره به اینکه محله نفرآباد یکی از کاملترین پروژه‌های بازآفرینی در کشور است که در ابعاد مختلف، بازآفرینی در آن صورت می‌گیرد، تاکید کرد: در محله نفرآباد هم مسکن الگو می‌سازیم و هم خدمات در حال افزایش است. دولت را هم پای کار آورده‌ایم تا بخشی از خدمات که در تکلیف قانونی دولت قرار دارد، انجام شود.

وی ادامه داد: گروه های موثری که از نفرآباد رفته بودند، بازگشته‌اند و درحال سرمایه گذاری هستند، این محله به شکل درستی بازآفرینی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، چندی پیش شهردار تهران از احداث هشت محله الگو در نقاط مختلف پایتخت خبر داده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha