کمیته امداد شاهرود ۱۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی پرداخت کرد

شاهرود - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) شاهرود گفت: ۱۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان پاییز به دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش پرداخت شد.

محمدمهدی اصغری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۶ میلیارد ریال بدون بازپرداخت از محل کمک‌های مردمی و اعتبارات دولتی و چهار میلیارد ریال وام قرض الحسنه در قالب کمک هزینه تحصیل طی این بازه زمانی به دانش آموزان و دانشجویان به صورت متغیر پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ۸۲۷ دانش آموز و دانشجو از خدمات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود بهره‌مند شدند، ابراز کرد: دانش آموزان یکی از جوامع هدف در این نهاد هستند که از خدمات مختلف فرهنگی بهره‌مند می‌شوند.

اصغری با اشاره به اینکه ۷۵۵ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و ۷۲ دانشجو تحت پوشش این نهاد هستند، اضافه کرد: تقویت پایه تحصیلی و همچنین بازگشت افراد بازمانده از تحصیل در دستور کار قرار دارد.

رییس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) شاهرود ادامه داد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی، کمک‌های معیشتی و نوشت‌افزار، اعزام به اردوهای زیارتی عتبات عالیات و مکان‌های مقدس و همچنین اردوهای آموزشی، علمی و ورزشی برای این دانش آموزان و دانشجویان انجام می‌شود.

وی از اشتغال به تحصیل ۲۲ دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان خبر داد و گفت: حمایت ویژه از دانش آموزان تحت پوشش دارای شاخص‌های ویژه نخبگی در کنار حمایت‌های معمول در دستور کار است.

اصغری با بیان اینکه طرح «مدارس همدل» در راستای توسعه تعاملات انسان‌ دوستانه و خیرخواهانه در حال اجرا است، افزود: ۱۵۰ دانش آموز در مدارس هیات امنایی غیردولتی و نمونه دولتی به صورت رایگان طی تفاهمنامه کمیته امداد امام(ره) با آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند.

رییس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) شاهرود ادامه داد: تاکنون جشنواره‌های باران وحی قرآنی، جشن تکلیف و همایش دانشجویی به صورت استانی به همت این نهاد برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۵۷۰ خانوار با جمعیت چهار هزار و ۳۷۱ نفری هم‌اکنون زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی‌(ره) شاهرود قرار دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۳ خانوار کمک معیشت بگیر و ۵۴۷ خانوار تک و چند خدمتی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha