۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85362935
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اسکله ۵۰۰ تنی" بندر دیر" بوشهر آماده بهره برداری است

بوشهر- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: هم اینک پنج پست اسکله و رمپ جدید در" بندر دیر "در دست ساخت است که از این شمار یک پست اسکله به ظرفیت ۵۰۰ تن در دهه فجر بهره برداری می‌شود.

" محمد هادی رستمیان " روز سه شنبه در حاشیه بازدید مدیران استان بوشهر از طرح های توسعه ای شهرستان دیر در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: باتوجه به روند مطلوب طرح توسعه ای بندر دیر براساس برنامه سال آینده نیز چهار پست اسکله به ظرفیت پنج هزار تن بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: بندر دیر در جنوب استان بوشهر بدلیل همجواری با کشور قطر از ظرفیت بالایی برای توسعه مبادلات تجاری با کشورهای حوزه حاشیه خلیج فارس برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: در دولت سیزدهم برنامه های مختلفی برای افزایش حجم مبادلات تجاری بندر دیر و کشور قطر در دستور کار قرار گرفت که تحقق این مهم مستلزم توسعه زیرساخت های بندری بود.

رستمیان تصریح کرد: در همین راستا سازمان بنادر و دریانوردی افزون بر توسعه محوطه بندری و فضای اداری ساخت پنج پست اسکله را نیز در دستور کار قرار داد که هم اینک ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر یادآور شد: فاز یک این طرح شامل اسکله ۵۰۰ تنی، دیوار برگشتی،۶ دلفین پهلوگیری و تعریض موج شکن با هزینه ۶۳۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی ادامه داد: بندر دیر بین بنادر جنوبی کشور نزدیک‌ترین فاصله تا کشور قطر دارد که با هدف استفاده از این مزیت برنامه ریزی ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های این بندر انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha